Freja 1 månad

Vart tar tiden vägen? En månad, våran lilla tjej har redan blivit en månad! Jag tycker det var nyss jag låg på bb och väntade o väntade. Det har helt klart varit den bästa månaden i mitt liv. Så underbart att få vakna upp med Freja vid min sida!


Man ser på henne nu att hon inte är nyfödd. Hon har börjat få lite kinder och lår. Börjar helt enkelt fylla ut sin hudkostym. Jag är bara så rädd att hon ska nöta bort sitt hår, vilket nog är oundvikligt, så jag ska försöka släppa det. Herre gud, de växer ju ut nytt! Värre än så är det ju inte.
Idag är det dags för bvc besök nr två. Jag tror hon passerat fyra kilo nu. Ska bli intressant att se. 

Sommaren har äntligen kommit hit. Värmen är så underbar! Blev "tvungen" fara och inhandla lite fina sommarkläder till lillan - för det hade jag ju absolut inte nått hemma;) Det blev både klänning, linnebodys, kortärmad o kortbent helkroppsdräkt, solhatt och en neutral dreggellapp. Fast jag använder dem som kräklapp, för hon kräkar till höger och vänster. Det enda jag köpte till mig själv var ett myggnät tillsovrummet. Nu orkar jag nämligen inte ha nån mer natt med myggjakt. 

Vi började med minifom i veckan - och det är som en ny bebis. Kvällarna består inte av otröstliga skrik längre. Jag kan knappt tro det är sant. Lillan är nöjd och föräldrarna är nöjda. Kan ju inte bli bättre än så. Jag hoppas det håller i sig, så det inte bara är en tillfällighet. 


Kommentarer
Postat av: Annika

Fina Freja! Vilken fin blogg du har. Själv kommer jag mig aldrig för att blogga...

2011-06-09 @ 11:25:11
URL: http://www.pysselbloggen.blogg,se
Postat av: Iricha

Vilken söt bild, Grattis till Freja som blir en månad!



Har bara inte orkat skriva eller hunnit när vi gjort något nästan varje dag men nu lugnar allt ner sig... :) Ska försöka blogga mera.

Hoppas ni också har de fint i sommar solen. Vi kanske kan styra upp en dag här om du har tid när Malin har semester och ses? Kramar e

2011-06-09 @ 11:42:52
URL: http://iricha.blogg.se/
Postat av: julia

hej, hur mår du idag? :)

2011-06-09 @ 12:37:16
URL: http://yuliiaahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0