Äntligen!

Så kom pärmen med posten! Två veckors leveranstid var lite saftigt tycker jag, men, den levde upp till mina förväntningar så det gör inget! Och ärligt talat så var det egentligen ingen brådska efter som Lillhjärtat ännu inte är här. Det är alltså en sån här "första året bok" fylla i bok, som täcker bra mycket mer än första året. Jag blev lite kär i illustrationerna när jag hittade den. Sen tyckte jag den tog upp bra saker. Och pärmformat var ett måste för mig, så jag kan fylla på med hur mycket blad jag vill. Jag vet ju att jag brukar gå rätt hårt fram med kameran, och det kommer nog inte bli lugnare iom att vi får vår älskade lilla!:)



Idag har jag varit på MVC också. Kollade som vanligt hjärtljudet - som låg på 148 slag idag. Idag hittade hon äntligen ryggen på lillan och jag fick höra de där kraftiga hjärtslagen alla pratar om. Förr har det varit mer svirvlande hjärtljud och det kommer tydligen från navelsträngen om jag förstod henne rätt. Också måttade hon magen så klart. SF-måttet hade ökat nästan 5 cm på tre veckor! Tycker det känns lite mycket...och hon var tvungen mäta om efter hon konstaterat att hon mindes förra måttet rätt. Jag tycker ju att magen bara exploderat. Konstaterade i helgen att den var jättestor och dryga tre månader kvar! Nåja, det blir nog bra:)

Igår var jag och gjorde glukosbelastning nr 2. Huvva vad dåligt det är. Men mina värden var bra som tur var. Och den här gången fick jag sova under de två timmarna man ska sitta där. Förra gången var det förbjudet att somna, så jag vet inte vad de fått för sig nu? Nåja, jag klagar inte!

Nu är det dags att ta tag i studierna. Har inte tagit mig för att börja med dagens uppgifter ännu. Illa, med tanke på att jag ska skriva slutprovet på fredag, och jag fortfarande upplever kursen som värsta grekiskan. Sånt är livet, bara hoppas nästa kurs är mer lättbegriplig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0