Skidpremiär

Tillslut blev det varmare ute så jag kunde ta premiärturen på skidorna för året. Och så härligt det var! Hade mamma och Vilja med mig ut på isen och vi skidra runt Lavholmen. Det är någon snäll människa som drar upp ett fint skidspår runt ön så det gick så bra! Andra halvan av ön hade dock spåret drivit igen så då fick vi spåra själv. Vilja har varit så duktig men hade dock tendenser till att vilja springa efter skotrar då och då. Men i det stora hela höll hon sig väldigt bra vid oss och kom varje gång jag kalla in henne.

På något underligt sätt får jag alltid mer energi när jag gjort något sånt här, så väl hemma tog jag -äntligen- tag i att städa undan julen, rengöra filtret i tvättmaskin, städa övervåningen och här nere. Nu är det bara disken kvar som jag hade tänkt att älsk ska få uträtta den här gången.
Jag kan inte sluta längta tills vi har vårat nya kök och tvrum. Ska bli helt underbart med fullstor kyl, frys och en diskmaskin. Och ett tvrum som man kan röra sig i. Oooh så jag längtar!

Imorgon väntar jobb igen, det är min 15% vecka. Vi har ju på prov nu på jobbet att lägga in alla timmar på en och samma vecka, istället för utspridda på 3. Jag tycker det är suvveränt och hoppas det kommer fortsätta så efter provveckorna. Nog för att det blir mindre pengar, men jag är less på att alltid jobba när Erik väl är hemma. Så därför passar det mig utmärkt.

Sitter och ser According to Jim på Comedy Central, jag hade helt glömt bort hur roligt programmet var. Såg det alltid för när det gick på 3:an.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0