Sjukling

Jag har en bra idé, att börja veckan med magsjuka. Kul? Inte det minsta!
Jag hann till jobbet, jobbade 1½ timme och sen var det bara att vända om. Så fokuserad som jag var bakom ratten har jag nog aldrig varit förr. HEM. NU. FORT. FLYTTA PÅ ER. Var det enda som flög genom huvudet.
Nu hoppas jag bara att jag inte hann smitta någon på jobbet. Och att jag inte har smittat någon annan under helgen. Och att älsk klarar sig från det här.

Turligt nog är det ju snabbt övergående, och det har redan lugnat ner sig. Jag käkar blåbär och dricker Cola.

Jaja, nu ska jag slöa framför teven och se om jag kanske får sova snart.

Kommentarer
Postat av: Laura

Äsch, vad tråkigt med magsjuka! Hoppas du kryar på dig snart! Lotta (min lillasyster) har också varit hemma från skolan idag, också lidande av magsjuka! :S Kanske något som går nu?



Jamen det var ju en hel del djur det! :) Hur kommer Vilja och Saga överens då? :) Min pappa har två katter och en hund och katterna flyttade in i sovrummet och har vägrat komma ut därifrån sedan hunden flyttade in! :S Men det är kanske förståeligt med tanke på att de var de enda husdjuren min pappa hade i tio år, och så kom den där inkräkar-hunden.. :P



Nej, jag har inga husdjur här i Finland. Jag hade två katter (förvånansvärt eller hur?) tidigare, men Hoppetossan dog 2003 och Tusse 2006, så det är ett tag sedan nu... Ahmet och jag hade faktiskt en katt tidigare, det första året jag bodde i Istanbul, men vi blev tvungna att ge bort henne.. :( Snyft.. Min lilla älskling. Förutom bakgårdskatterna i Istanbul så hade vi ju även en guldfisk; Ates. Ja, EN fisk... :P Just nu så tar Ahmets syster hand om den, så vi får se om den fortfarande är vid liv då vi kommer tillbaks! Jag skulle gärna vilja ha fler djur (främst katter), men Ahmet är inte så pigg på att ha djur inomhus (det blir så mycket hår överallt) och så blir det så jobbigt om man reser och är borta mycket, så därför så försöker jag nöja mig med gatukatterna och andras katter. Tills vidare i alla fall. :)



Jo, jag hade precis som dig tänkt ta den där sprutan efter julen, men det har fortfarande inte blivit av.. Tänk sedan då den andra vågen kommer (om den kommer) och alla rusar till hälsovårdscentralen för att få sprutan och då räcker den inte heller till alla! Och då skulle man ha fått den nu utan att köa! Marsch iväg till hälsocentralen med dig då du blir frisk! ;)



kram!



2010-01-26 @ 20:44:34
URL: http://papatya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0