Nikkor 35mm 1:1,8G


Vilja får stå modell, som så ofta annars:)

Jag gillar verkligen mitt nya objektiv. Som jag har saknat att kunna fota med kort skärpedjup sen vi gick över på Nikon, men nu, när jag fick sålt Canon kameran så slog jag till! Jag hade egentligen tänkt köpa ett nytt 50 mm, men jag hittade ett 35 mm fast istället. Och jag ångrar inte en sekund att jag köpte det. Det blir kanon när man räknar in cropfaktorn. Sen att det har en bra närgräns är ett stort plus också!


Kvällen har varit lugn. Vi har bara varit hemma och slöat i soffan. Nu åkte det fram en cider och så småningom är det dags att sova.
Imorgon ska vi troligtvis gå över till Eriks ´föräldrar och så ska jag försöka ta mig ut på skidorna om det inte är allt för kallt. Jag börjar vara fruktansvärt less vintern, så nu får allt våren börja visa sig:) (fast det är väl typ 2 månader innan det är dags för vår)


Kommentarer
Postat av: Nettan

Jättefin bild på vilja! :D

2010-01-23 @ 09:45:31
Postat av: Laura

Oh vilken fin och skarp bild på Vilja (ser att hon heter så)! :) Vad fin hon är! Har ni fler än en hund?



Haha, ibland känns det faktiskt bra att säga att vi träffades via jobbet och att Ahmet INTE jobbade på någon bar/restaurang/disco i Alanya som så många andra. :) Då vi träffades så var jag verkligen inte ute efter något förhållande, men ödet ville annorlunda och det klickade direkt mellan oss två den första gången vi såg varandra. Jo, vi jobbade faktiskt tillsammans några gånger, var på flygplatsen samtidigt och hade transfer, men då hann och kunde man ju inte prata så mycket med varandra. :) Det tog vi efter jobbet. Annars så är reseledarjobbet verkligen inget jobb för någon i ett förhållande eller med familj, det är väldigt tungt och påfrestande och man har nästan ingen tid över eller något privatliv att tala om, så det är inte något som jag skulle kunna tänka mig att jobba med längre...



OM det har varit hysteri kring svininfluensan i Finland! Värst var det ju i november då den första vågen kom och alla insjuknade, och folk köade i timmar för att få sprutan samt anklagade hälsovården och staten för att vaccinationerna inte ordnades så snabbt som de borde. Men sedan så insåg folket att det inte var så farligt som de hade väntat sig och nu så klagar hälsovårdarna över att ingen vill vaccinera sig längre, nu då det äntligen finns vaccin till alla! :P Nej, jag vet inte heller om jag ska vaccinera mig eller inte.. Har gått och velat nu i flera veckor! Inte skadar det väl heller, men samtidigt känns det lite onödigt.. Har du kommit iväg och fått ditt vaccin ännu?



Kram!

2010-01-24 @ 01:52:28
URL: http://papatya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0