Renar-e, Ute och inne

Idag har jag haft en sån där skön dag. Jag var vaken alldeles för länge i natt, så jag tvingade mig själv att vakna kl 9 imorse för att få någon ordning på dygnet. Däremot var jag ju ändå inte särskillt aktiv förens en bra bit in på eftermiddagen. Satt mest i soffan och tänkte på planerna för dagen. Pappa kom förbi på skotern en sväng och fick sig lite Sodastream cola, som jag tydligen inte alls kan blanda till längre.

Sen så passade jag på att stirra ut lite renar en stund. Men ibland undrar jag vem som egentligen blev utstirrad?




Jag måste ändå tycka att renar är ganska vackra, trots att det är totalt hjärndöda ibland. Kolla bara!



Däremot kommer jag aldrig förstå det här med att samerna har rätt att ha sina renar över allt. Jäkligt konstigt att de ska få vara i min trädgård och förstöra? Som tur var så höll de sig från våran gård idag, men snart är de väl här också misstänker jag.

Sen har jag iaf tagit tag i städandet, även fast det nu inte blev så seriöst som jag hade tänkt det i huvudet. Jag stökade undan det värsta, diskade och tog ett varv med dammsugaren. Ganska oseriös städning med andra ord. Men det ser ju iaf bättre ut.

Nu sitter jag och häckar i soffan, ser lite Scrubs och ska ta och uppsöka sängen strax för att hinna läsa lite innan ögonen ramlar igen för mig.

Men först tänkte jag visa lite bilder från när det var så vackert här med rimfrost. Ännu vackrare blev alla träd och buskar, men då han jag aldrig ut med kameran=(








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0