Sköna dagar

Det  är precis vad jag har haft. Igår tog jag skidorna runt Lavholmen med Vilja. Vi stannade till och pimplade lite med pappa. Satt i solen och hade det bra. Jag fick till och med napp, hela fyra abborrar lyckades jag lura upp. Jag tycker egentligen inte vinterfiske är så roligt, man sitter ju bara där och väntar. Mycket roligare sommartid när man får kasta. I sommar har jag även tänkt ge mig in på flugfiske. Ska bli spännande att se om jag ens har tålamodet till det.

Vilja ville tydligen också fiska igår. Hon halade upp pappas lina och lyckades få draget fast i läppen. Det blev en midre operation där på isen. Pappa satt med en tång och lirka och jag tvånghöll fast huvudet och tvingade ihop käkarna. Vi fick då loss den till slut, det var så klart inte en vanlig enkelkrok som fastnade. Nä, givetvis hittade hon trekroken först.
Nåja, tjejen mår då bra och verkar som vanligt inte lärt sig något av händelsen. 10 minuter senare var hon och skulle nosa på samma drag som pappa satt och försökte laga.





Idag har jag bakat semlor. Det är väl fettisdag idag? Jag trodde faktiskt det var mer mot slutet av månaden. Men nu har jag gjort det iaf så jag ska bjuda mamma o pappa på det senare. Får se om de kanske kommer förbi och ser OS sen, de har vattenskada ute på gården, och tydligen hade de som skulle fixa det grävt av kabeltv kabeln.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0