090519

Nu börjar det nästan lika något ute i trädgården. Vi har nästan grävt färdigt nu iaf. Eller det beror väl på hur man ser det, men buskarna står där de ska iaf. Nu ska det bara grävas upp för att läggas plattor också. Och grävas klart i slänten bakom blombänken. Alla nya plantor och buskar är planterade sånär på två marktäckare som ska grävas ner  i slänten och altanen är upplyft och inoljad. Nu ska den bara byggas in, få en trapp och räcke så är den också färdig sen.

Vilja har börjat löpa i fredags, så stackarn får vara i koppel hela tiden här ute. Hon ser så ledsen ut och förstår nog inte alls varför hon inte får springa fritt som hon brukar. Nåja, ca 2,5 veckor till, sen är det över för det här året.

Imorgon ska jag ta och kontakta lite byggfirmor för att få in lite föer offerter. Inte nu för att vi fått någon än, trots att det börjar vara en månad sen de var hit och tittade. Jag blir mer och mer irriterad för var dag som går. Så jävla länge kan det väl ändå inte ta? Fast, i mina ögon sjönk de redan samma dag de kom hit iom att han var fyra timmar sen. Fyra timmar, då kan man ringa och meddela att man blir sen anser jag.

Annars tycker jag nog att Norge var en värdig vinnare av ESC i år. Jag gillar låten, den är mysigt på något sätt. Och jag kan spela den gång på gång, Men jag tycker nog inte den var bäst av alla bidrag Jag höll mest på Estland med Rändajad. Också gillade jag Turkiets Düm tek tek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0