Full fart under helgen

Den här helgen har bara rusat förbi. Vi har varit i farten fre-sön med olika saker, och det känns som att vi ändå fått en del gjort. Fast mer tid behövs absolut. Typiskt att jag ska jobba till helgen!
Fredagen började vi med att fara till Luleå en sväng. Inhandlade lite bra att ha saker så som skottkärra, stege, blomjord osv. Var självklart även in på akvarieaffärn en sväng för att se om han fått in några ordentliga filter. Men inte det. Nåja, väl hemma började arbete på en gång. Vi bestämde oss för att flytta vinbärsbuskarna så de blir lite mer tillgängliga. För där de stått fram tills nu går man aldrig. Man har fått välja på att stå mitt i potatislandet eller mitt bland alla brännässlor om man skulle ha vinbär. Erik började gräva och jag gick in och putsade fönstrena. Efter en stund kommer Erik och säger att jag måste komma ut och titta. Väl ute på gården får jag se att han hamnat mitt på en stenmur. Och denna stenmur visade sig vara en husgrund som vi kunde hitta trådar till en bra bit bak i tiden. Nåja, kvällen avslutade vi sen med tacobuffé på cafet.

Lördagen for jag på loppis i Arcushallen med mamma och pappa. Sen kom älsk in och hämtade mig i Luleå eftersom vi skulle till Jacob som fyllde år på fredagen. Där blev vi hela eftermiddagen för att sen, just innan alla butiker stänger, börja jaga runt efter ett ps3. Såklart hade ingen det inne för dagen. Men lika bra var det kanske, eftersom vi sen kom på att de där (minst) 5000:- finns det bra mycket annat att lägga på. Kvällen strandade vi i soffan över hos Staffan och Carin, läsandes i en bok.

Söndagen tog vi tag i trädgården igen. Erik grävde och jag putsade utsidan av fönstrena, krattade och rensade blombänkarna på ogräs. Vi beslutade oss för att låta grunden få ligga kvar där den varit under alla år och flyttade buskarna istället åt sidan. Så nu står vinbärsbuskarna på plats iaf. Syrenbuskarna har vi hunnit flytta två av, och jag tror det kommer bli jättefint när det är färdigt. Bara en buske till som ska flyttas dit nu. Sen måste vi väl kanske och inhandla lite fler buskar, träd och perenner.
På kvällen började jag min utrensning av skåp. Fick ihop två sopsäckar med skit som ska kastas. Ganska imponerande vad man samlar på sig egentligen.

Idag har jag jobbat, och ATT det finns lustiga människor går inte att förneka. Man vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta vissa gånger. Vi hade förresten fått jättesöta kort på skåpen med en liten bild och textrad under. Det var gulligt gjort:) Nu väntas jobba två dagar till för att sen vara ledig tors-fre. Jag funderar om jag och älsk ska fara ner till Skelefteås handelsträdgård då. Vi får helt enkelt se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0