Semestertjorv

Idag har jag en sån där mindre rolig arbetsdag när jag jobbar mellan 16-19.15. Jag hinner ju knappt dit så ska jag hem igen =/ Skulle hemskt gärna vilja ha längre dagar än så.

Hade väl egentlige tänkt få någonting uträttat här hemma innan jag ska fara, men jag råkade sova ända till halv elva. Så det enda jag gjort hittils är att stoppa igång en tvättmaskin och diska lite grann.  Nåja, jag har ju än några timmar på mig.

Det är dags för semesterplanering på jobbet också. Och jag har sån ångest över det. Jag är nämligen i gruppen som har första periodens semester i år, och visst, det hade inte varit några problem ifall jag visste att Erik kunde ta semester då också. Men han måste troligtvis ta samtidigt som alla andra på stället eftersom det är svårt att jobba helt ensammen, och det innebär andra perioden. Så jag känner inte något jättehopp om att vi ska få ha gemensam semester i sommar, och det känns så jävla piss. Känns bara onödigt om jag ska gå runt här hemma i flera veckor ledigt och älsk ska vara på jobbet. Då kan ju jag också lika väl jobba. Fast samtidigt vil jag ju ha semester. Nu är jag inne på spåret att ta en veckas semester under första perioden, som då skulle bli andra veckan i juli. Och sen ta tre veckor i samband med att vi far till Kreta i auguti. Men det är samma där, älsk kanske inte kan ha semester då heller? Åh, så jäkla irriterande! Jag vill ju få vara ledig med min Erik!
Dock ska jag be att bara behöva jobba varannan helgunder sommaren. Sommaren är ju så pass kort så det känns dumt att jobba tre helger i rad då. Plus att det är ju faktiskt bara helgerna jag kommer få vara ledig med Erik om vi inte lyckas klaffa ihop semestrarna på något sätt.


Sånna här kvällar längtar jag efter


Nä, nu ska jag hoppa i duschen, sen ska jag börja städa och gå ut med hunden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0