Tisdag

Idag har jag faktiskt tagit tag i städningen, däremot har jag inte hunnit färdigt så jag ska snart fortsätta. Jag har haft ett avbrott för att hälsa på min kusin Annika och hennes lilla Alfred. Alltså, han är helt underbar! Gladare liten ettåring får man leta länge efter. Så otroligt mysig! Jag hade gärna stannat längre och lekt lite med honom:)
Jag var på stan en sväng innan också, skulle ha en present till Alfred och så tänkte jag se om jag kunde hitta mig något också. Alfreds present var ju inga problem, men det är ju alltid så kul att köpa barnkläder, så det var ju kanske inte så konstigt.  Däremot hittade jag inget till mig själv. Varför är det alltid så när man väl har pengar? Nåja, jag får väl fortsätta spara pengarna, jag kommer ju faktiskt behöva dem till sommaren.

Jo Erica, det gick inte att kommentera hos dig. Jag vet faktiskt inte exakt hur Erik gjorde pekingsoppan, men han utgick iaf från det här receptet http://recept.nu/1.119295/inger_jiang/peking_soppa. Han hade ingen kycklingbuljong utan använde hummerfond istället. Själva basen är iaf från det receptet, men sen hade vi inte allt hemma så vi stoppade i lite annat som vi ville ha:) Också en hel del Sambal oelek vet jag han hade i. Testa dig fram=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0