Trist

Det har töat på ganska bra idag! Jag blir så lycklig när jag ser snön försvinna. Dock snöade det lite sista svängen jag var ut med hunden ikväll. Nåja, bara det inte vräker ner i natt så.

Jaja. Dagen har varit lugn. Jobbade ju några timmar och sen hem och däcka i soffan (där jag fortfarande sitter). Jag fick jobba till fyra om jag ville, men valde att gå tre som det stod på schemat. Inte roligt att jobba när man inte känner sig kry. For på apoteket och inhandlade halstabletter och nässpray så jag kanske får lite bättre sömn inatt. Jag avskyr att vakna och vara täpp i "ena näsan". Det blir ju att snurra så jäkla mycket, för jag kan inte sova på den sidan som jag är täpp på.
Det blir då ingen färd till Tvärån imorgon. Jag vill helst inte smitta dem med något så de ligger sjuka till påsk. Då avvaktar jag hellre och kanske hälsar på till påsk istället. Så imorgon ska jag bara kurera mig så det inte blir något mer av det här.

Nu har vi konstaterat att pappa får allergi av Vilja också. Det är trist, jävligt trist. Jag vill ju kunna ta med henne dit, men jag vill ju inte att pappa ska bli dålig. Det är lite jobbigt. Det blír ju helt enkelt så att hon måste stanna hemma när vi ska dit. OM nu inte medecinen skulle göra underverk. Fast då måste man ju ändå planera att "idag ska jag ta med Vilja".
Det blir ju inte att fara dit på kvällarna när jag jobbat iaf. Skulle inte ha hjärtat att lämna henne igen då hon varit själv så pass redan under dagen. Huvva, det är nästan lite sorgligt, hon är alltid så glad när hon får komma dit ju. Men pappas hälsa är viktigt, och då får det bli som det blir.

Nu ska jag krypa ihop med mitt korsord ett tag. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0