Tandläkare

Hade ju tid hos tandläkaren idag på morgonen. Det är ju aldrig särskillt kul att gå dit, men det visade sig att lagningarna jag skulle göra ingick i mitt gamla abbonemang sm gick sista januari. Jag blev så glad så jag frågade om jag inte kunde få teckna ett nytt abbonemang nu. Jag skulle ju egentligen ha tecknat det när jag var på kontroll i januari, men jag tyckte hon försökte blåsa mig då och struntade i det. Men ärligt talat, de är värt de där 100 kronorna i månaden. Det är så skönt att få fara på sin kontroll utan att betala något just då, och samma med lagningar. Har jag tre hål nästa år så behöver det inte svida i plånkan ju! Men dock, har jag inga hål går jag back på det ju. Fast jag tycker ändå det är en trygghet att ha abbonemanget.

Efter tandläkaren skulle jag städa. Jo just det, det blev ju av. Jag hamnade på soffan, var vrålhungrig och väntade mest att bedövningen skulle släppa. Det tog fyra timmar. Och när den väl släppte hade jag riktigt ont i munnen, så middagen fick bestå av fil. Lagomt kul när man är så pass hungrig. Sen for jag till mamma och pappa och fördrev lite tid. Gick på prommis med mamma och tittade runt i byn. Nu har jag nyss sett första avsnittet av Robinsson, och jag kan ärligt säga att jag är inte det minsta avundsjuk på deltagarna. Fast jag tycker det är rätt att det är hårt, det ska inte vara nån jäkla semester en sån där tävling.

Jag har förresten spikat min semester idag också. Carina ringde och skulle börja med schemat, så nu blir det 1-12/7 och v.32-35. Det blri nog bra. Hoppas älsk kan ta samtidigt! För jag vill ju var ledig med han ju.

Nu ska jag se om jag orkar ta tag i disken eller om jag kryper ner i sängen på en gång. Hur som haver SKA det vara städat innan jag far till Piteå imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0