Midsommarhelgen gick alldeles för fort

Oj vad dagarna går fort. Midsommarhelgen har hunnit passera och snart även halva den här veckan.
Midosmmar var skön förresten. Vi tog båten ut till stugan och sällskapade med Nettan och Martin under kvällen. Vi grillade, surrade och fiskade. Och det var kallt. Riktigt kallt. Men efter lite eldning i kaminen kom vi upp i 27 graders värme. Skönt!:)
På tal om fiske så har våran finsmakare till hund provat på delikatessen rå abborre. Jo, med huvud och hela köret. Jag var mest orolig över att taggarna skulle riva sönder något i henne, men det verkar gått bra som tur är.



Midsommardagen spenderade vi också ute på stugan, men med sällskap av Eriks familj och släkt. Det var mysigt och Vilja var lycklig. Det fälldes tröd och fixades hela dagen lång. Sen blev det grillning och supergod mat ute i solen. På kvällskvisten tog vi båten en bit utanför stugan och fiskade lite. Älsk fick värsta gigantiska abborren, dock var den lite härjad med köttsår och trasig stjärtfena. Vi hade lite tävling där i båten, jag och Joel kom klart sist. Agnes och Jacob delade nog första plats med antal, och Erik vann vikt. Jag skyller min förlust på att jag kasta medans alla andra meta. Iofs hade det nog gått lika illa för mig om jag hade metat för jag lyckas aldrig få upp firrarna med mete:)



Söndag gjorde vi inte så mycket mer än fortsatte klyva ved. Nu är det färdigt för i år, skönt! Nu ska den bara in i vedbon. Men det kommer det också. Så småningom.
Och i måndags for jag iväg till Tvärån efter jobbet, Nora fyllde 6 år. De var så mysigt att få vara med barnen en stund. Gunga lite, titta på kaninen Olle och hästarna.

Idag har jag varit ledig. Passade på att fara in till stan och köpa älsk en present. Hittade faktiskt något tillslut, och det var ju tur eftersom han fyller år på söndag. Jag hittade mig själv också lite saker. Däremot inte så mycket jag väl köpte, blev lite snål så här dagen innan löning. Men två par shorts blev det iaf. Det har förövrigt varit riktigt varmt idag, så skönt så! Fler sånna dagar tack! Och det ska det bli också, synd bara att jag ska jobba resten av veckan. Om jag nu inte lyckas få mig semester på söndag. Jag hoppas så, i sånna fall ska jag besöka kyrkmarknaden i Öjebyn. Och fira Älsk så klart=) Längtar så tills han ska få sin present! För jag tror han blir nöjd:)
Malin fyller ju också år snart! Måste verkligen försöka ta mig och hälsa på henne snart. Tyvärr blir det alltid för många veckor mellan gångerna. Men eftersom jag snart har semester så ska det säkert gå att lösa:)

Den här värmen får gärna hålla i sig 2½ vecka till så jag får lite sol under min ledighet förresten, det åller vi tummarna för väl?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0