090617

Blombänken börjar se färdig ut. Efter flera timmars slit så är alla plantor nedstoppade och jorden ihopkrattad och stampad på plats. Jag trodde det skulle gå snabbt att plantera ut allt. Tji fick jag. Innan jag hade bestämt mig för  hur allt skulle placeras ut hade det nog gått en timme. Och sen tog det sin lilla tid att rensa bort allt ogräs som växte i plantorna och gräva ned dem. Jag passade även på att sätta ner lite tultor uppe vid dammen, de platsade inte riktigt i blombänken längre nämligen.
Äppelträdet och rosenbuskarna visste jag inte riktigt vad jag skulle göra av, och varenda gång jag tyckte jag hade hittat ett perfekt ställe så var det stenhälla  när jag börjat gräva. Ja, de är nog inte för inte som gården hetat Hälla. De fixk hur som helst en provisorisk plats i potatislandet tills vidare.

Imorgon väntas jobb igen. Känner mig lite oinspirerad till det just nu. Semestern närmar sig ju, och på något sätt går tiden alltid så långsamt när man har ledigheten hägrandes. Och det bästa med imorgon är ju att älsk kommer hem! Underbart!
Just det, grundnissen kommer förbi imorgonbitti också. Jag hoppas jag har koll på vart vatten och avlopp går nu efter älsk förklara. Och på tal om det så måste jag skissa upp vart vi vill ha draget vvs i nya toan nu innan jag går och sover.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0