En ledig dag är för lite!

Åh, varför ska lediga dagar gå så himla fort? Har inte hunnit häften av vad jag tänkt ens.
Började morgonen med att jag och mamma for in till Piteå för att köpa sommarblommor. Jag hade två krukor att fylla, och det finns helt klart alldeles för mycket fina blommor för att det ska vara enkelt att välja. Dock beslutade jag mig för lejobgap tillslut. Jag älskar dem, de är så fina när de står i blom. Sen inhandlade jag även två hostor, en storbladig och en stiletto. Hostor är nog min absoluta favorit i blombänkarna. Nu önskar jag bara att de tvärväxer och blir riktigt stora. Fast det tar nog några år.
När blomsterinköpen var klar gick vi in till mormor och morfar för att invänta min tid hos däckfirman. Vi har ju haft pyspunka på ett bakdäck sen vi böt till sommardäck. Jag förvånas varje gång jag är dit hur billigt det är att laga däck! 100:- Jag menar, hur mycket får man egenligen för 100 spänn annars? Det satt iaf en liten järnbit i däcket, så det var ju inte så konstigt att vi fått oumpa det en gång i veckan.

Där efter tog jag pappa med mig och hämtade lite trottoarkanter, som ska bli kanten på blombänken så småningom. Eller vi och vi, jag gjorde inte så mycket mer än pekade på vilka vi skulle ta så fick pappa lasta. De väger ungefär hur mycket som helst! Sen for vi ut till möbelhandlarn och köpte lite markduk som jag kan lägga i blombänken också. Nu återstår bara det jobbiga, gräva upp alla blommor, gräva ur lite grann och sen skyffla i ny jord. Jorden ska och inhandlas på tisdag morgon i Piteå. På din arbetsplats misstänker jag Nettan:)

Väl hemma igen så planterade jag ner (nästan) alla blommor. Perennerna fick provisoriska platser i fel blombänk. Mest bara för att jag tyckte synd om dem i sina små plastkrukor. Nu börjar det nästan se somrigt ut här:)

Nu ikväll har jag varitpå prommis runt Flarken med Vilja. Passade på att fota lite, dock bara med lillkameran. Men jag har inte fört över bilderna än. När jag kom hem, han jag inte mer än sätta mig och grubbla över blombänken so kom älsk hem! =) Vilken lycka att ha han hemma igen!



Kommentarer
Postat av: Nettan

Haha ja det finns chans att det är hos oss ni handlar jorden! ;) Ska hålla utkik efter er den dagen! :D

2009-06-12 @ 06:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0