Det KLIAR!

Myggbett. Till tusen. Jag skojar inte.
Jag och pappa har varit ute och grävt upp blombänken. Också alla mygg förståss. De var överallt. I ansiktet, i nacken, i skorna och innanför kläderna. Och de rackarna som inte tog sig innanför kläderna, de bet igenom. Min kropp kliar fruktansvärt just nu.
Men blombänken blev bra iaf. Den blev urskottad, att plantor upplockade, all jord bortkärrad och all ny jord ditkärrad. Och trottoarkanten ditsatt och ny marktäckväv. JÄVLAR om det dyker upp brännässlor där nu! 
Så nu har jag bara det roliga kvar imorgon, gödsla upp jorden och plantera ner allt. Förhoppningsvis är det mindre mygg då.

Helgen har passerat väldigt fort. Jag har jobbat alla dagar, till och med fredagen. Men fredagkväll hade jag trots allt lite energi när jag kom hem, så jag och Nettan for ut till Pultviken och lät hundarna springa och leka. Och bada så klart.

Lördagen fyllde Lissi 30 år, så jag slutade en timme tidigare på jobbet så vi skulle hinna dit i tid och fira henne. Dock var jag inte på topp med en förkylning som försökte bryta ut. Jag frös som en galning och hade huvudvärk och halsont. Men jag tror jag lyckats sova bort det nu! Känner inte alls av det på samma sätt i kroppen. Bara lite svidigt i halsen till och från.


På fredag är det midsommar. Känns sjukt, jag har knappt fattat att det är juni än. Det bästa med misommar är att älsk kommer hem redan på onsdag! Fler sånna veckor skulle jag vilja ha:) Men nu närmar sig ju semestern och då får jag ju faktiskt ha han hemma i sex veckor=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0