090609

Jag är mätt. Har precis fått i mig middagen. Att jag aldrig lär mig förbereda inför middagen innan jag far till jobbet. Skulle verkligen behöva det, annars blir det så här sen middag varje gång jag jobbat kväll.

Imorgon väntas jobb igen, men torsdag är jag ledig. Då ska jag och mamma på en sväng och handla sommarblommor. Och jag ska handla en till hosta, en storbladig sort hade jag tänkt hitta mig. Sen efter det ska jag eventuellt grävaom bombänken nedanför garaget. Bygga upp den lite och sådär.

Nu väntar jag som att älsk ska ringa nån gång. Han har varit i Götet idag på utbildning, men jag vet inte riktigt när han skulle vara tillbaka ikväll.

Förresten, igår var jag så nära att krocka som jag aldrig varit förr. Strax hitanför Ersnäs låg jag bakom en lite bil som tvärnitade, från 110 till 0, för en lite fågel som satt på vägen! Jag trodde seriöst det skulle smälla, och det var så när att det gjorde det. Bilen som låg bakom mig stod lite snett över vägen, och tur det, annars hade han smackat in i mig.
Man tvärnitar fan inte på e4:an för att det sitter en liten fågel på vägen. Visst är det väl trist om man kör över fågeln, men jag är mer rädd om mina medtraffikanters liv och mitt eget.

Nåja, nu ska jag duscha, sen sova. Jag börjar tidigt imorgon nämligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0