090607

Helgen är snart slut, och egentligen har vi inte gjort så mycket. Men den har känts lång helgen, kanske för att jag slutade tidigt på torsdag och vi hann iväg till Trundöbron och fiska en sväng.
Fredagen slöade vi mest. Jag hade tänk sova ut, men då snickaren ringde strax efter nio så var det bara att stiga upp. Kvällen var vi hos Nettan och Martin på fika eftersom Martin fyllt år under veckan.

Igår var det premiär i Hols så vi hakade på Staffan och Carin på lite fiske från deras båt. Det vakade och slog över allt! Och när startskottet tillslut gick så small det bara till så fick jag upp två fina regnbågar. Sen tappade jag tre under de timmarna vi var där. Älsk fick upp en, men tappade en stor en när linan gick av.

Idag ska vi klyva ved. Inte jättekul, men det måste ju göras så vi kan elda i vinter ifall vi nu inte hunnit få in bergvärmen. Dock är det grått och kallt ute, strax innan tolv i natt var det nollgradigt. Nåja, bara värmen har tänkt komma så gör det inget om den tänkt vänta ett tag. Än ska vi ju jobba några veckor till. 

Nu ska jag ut med Vilja, plantera perennerna. Sommarblommorna får vänta helt enkelt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0