Akuten

Den här helgen kommer nog inte kvalificera sig till en av de bästa genom åren. Det har yrat utav tusan nämligen. Torsdagkväll till fredag förmiddag kände jag mig riktigt bra, helt som vanligt, men så började det snurra igen. Dock kunde jag ju iaf vara på benen, tills kvällen. Det snurrade så jag inte kunde gå själv, älsk fick leda mig fram och jag somnade ganska snabbt. Sov i nästan 12 timmar för att vakna upp med, ja, yrsel. Jag kände på mig att det inte skulle bli en bra dag, men jag satt iaf ute på altanen , surrade lite med Nettan och tittade på när Erik och Martin arbetade. Men så snurrade det till ordentligt. Jag vinglade in och la mig på soffan och där blev jag liggande ett tag. Sen blev det akuten. Och där spenderade jag min lördagkväll medans de andra fick grilla och dricka öl. Nåja, läkarn kom iaf fram till att det inte alls är kristallsjukan, utan en inflammation på balansnerven. Hon trodde jag skulle vara bra om ca en vecka. Dock kan man yra upp till en månad, och känna lite sviter av det upp till ett år.

Förresten är jag tydligen väldigt svårstucken när det gäller blodprov. Herregud, jag fick fyra olika som stack mig. Och när det väl hittade en blodådra och träffade den så fick de ändå inge blod. Jag är tydligen rädd om det jag har.
Tillslut fick de iaf ut precis vad de behövde. Men då kom de senare och behövde blod från en artär. i handleden. Och vilken smärta när sticker där! Rätt ner, och djupt! Och samma där, inte en droppa, trots att de var i artären. Så de gjorde om proceduren i andra handleden. Där fick de några droppar, men då gjorde de så fruktansvärt ont och, hipsvips, så kom det inget mera. De diskuterade länge om det skulle räcka, eller om de skulle vara tvugna ta ett till, men jag klarade mig!
Dock i natt, då passade de bra, flera timmar efter sticken kom det. Ja, allt ska man tydligen inte förstå.

Nu ska jag sova, är sjukanmäld för imorgon. Och tisdag är jag hur som helst ledig. Fick ett sjukintyg av läkarn för hela veckan. "Inte lämplig att köra bil". Förhoppningsvis går det över snabbare än så. Drygt att vara hemma ju. Jag räknar med att vara på jobbet på onsdag med andra ord.


Kommentarer
Postat av: Nettan

Men bra att dom kom på vad det är i alla fall. Hoppas det går över fort som tusan nu! Krya på dig!

2009-07-13 @ 06:16:33
Postat av: Nettan

Usch ingen förbättring ännu? Vilket jävulskap du har åkt på!

2009-07-14 @ 20:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0