Skidtur med hunden

Okej, jag hade planer för dagen. Jag skulle städa både uppe och nere och ut och skidra. Jag har tänkt på städa hela dagen, men inte tagit mig för det. Istället har jag suttit i soffan mest hela dagen. Där ett tag tänkte jag lägga mig och sova en stund också, men stoppade mig som tur var. Hoppade istället i understället och täckbyxor och tog med mig Vilja ner till hamnen för att åka skidor en sväng. Och så härligt det var! Var en så vacker solnedgång också, men självklart hade jag inte kameran med mig. Jag testade skidra med Vilja i bältet, och det gick så bra! Det var riktigt roligt! Hon lyckades dra omkull mig två gånger i början, innan hon upptäckte att det inte är så lyckat att lägga sig och snurra runt i snön när man vill. Men det där ska vi göra om, förhoppningsvis redan imorgon.

Imorgon ska jag förresten på Arbetsförmedlingen också. Så kul. Eller inte. Nåja, jag har ju inte behövt vara dit sen i september så jag kanske ska vara nöjd ändå. Nu är det bara hålla tummarna för att de inte ska börja kalla mig allt för ofta efter det här. Jag menar, jag jobbar ju trots allt. De borde ju ha mer att göra med folk som är helt arbetslösa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0