Aldrig är man nöjd

Nu när kylan äntligen dragit bort så kommer nästa bekymmer på en gång. Snö. Hade vi verkligen inte tillräckligt med snö? Jag minns seriöst inte när det var en så här snörik vinter sist. Men nu är jag less, nu vill jag ha vår. Soliga härliga dagar när man kan vara ute på isen och njuta.

Jag var förresten ute med Vilja nyss på gården, sparkade lite boll och sådär. Vi skulle precis gå in när jag hör en kvinna ropa "Tar du in hunden?!!" Uhm, Ja, ropade jag tillbaka. Vi var ju likaså påväg att gå in så. Men koppel hade jag ju inte med mig ute på gården. Först tänkte jag at hon kanske är hundrädd och är rädd att Vilja ska gå från gården om hon går förbi, men när jag sen tittar ut genom fönstret ser jag att hon går förbi med sin hund. Ska det inte vara lite jobbigt att ha en hund där man inte kan gå förbi en gård med en lös hund på? Jag vet ju att Vilja inte sticker, det har hon absolut inte tid med när man sparkar boll med henne.  Nåja, litet problem egentligen.

Det blev ändå en sväng över till svärisarna igårkväll. Alltid så mysigt att gå över:)  


Kommentarer
Postat av: Nettan

Haha folk är roliga...Man måste ju kunna ha hunden lös på gården utan att främlingar säger åt en att ta in hunden! Bara för att dom ska kunna gå förbi med sin olydiga hund...kanske dags för en lydnadskurs eller hur?! LOL PÅ FOLK!

2009-02-23 @ 15:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0