December är här

Jag hade tänkt städa ikväll. Istället har jag suttit i soffan, sett Grey´s och massa andra program. Jag får offra morgondagen på städning istället verkar det som.

Imorgon kommer Älsk hem! Jag längtar så otroligt tills han är här! Ska faktiskt och hämta han från Kallax eftersom han har lillvalpen med sig. Inte vår valp förståss utan han tar hem en från Stockholm till brorsan emd familj. En jättesöt liten skapelse, blandning av Bernersenner/Labrador. Måste ju bli helt underbar lite varelse.

Helgen som var gick alldeles för snabbt. Som vanligt när jag har ledig helg med andra ord. Och jag var förkyld så det sjöng om det. Men hur som helst trotsade jag förkylningen på lördagen och vi drog oss till Ikea. Sekunden vi steg in i butiken kom jag på varför jag inte far till Ikea löningslördagar. Folk, folk och åter folk. Nåja, som tur var skulle vi inte handla särskillt mycket, utan bara titta. Och jag tror vi har hittat vad vi vill ha. Perfekt! Ramlade faktiskt in på tygavdelningen när vi gick förbi och köpte mig nån meter av tyget jag ska sy till gardin i tvättstugan. Nu saknar jag bara en gardinstång.
Väl hemma från Haparanda var jag så trött och knäckt. Att man aldrig lär sig att hålla sig hemma när man inte är kry. Nåja, nu har det då vänt och jag känner mig mycket piggare.

Julen har jag lyckats stöka fram med stjärnor och ljusstakar. Dock funderar jag på om jag måste ställa upp granen också snart. Jag brukar egentligen låta den vänta fram till Lucia ungefär, men den stod då illa till när adventslådan skulle fram, så den står halvt om halvt i hallen nu. Och jag tänker inte försöka tråckla in den i skrubben igen. Kartongen är alldeles för stor för den lilla dörren nämligen.

Nu ska jag sätta mig och försöka virka en fjäril till min mössa. För igår lyckades jag tillslut virka en mössa som blev bra i storlek. Och hittar jag inget bra mönster på fjäril så får det bli blommor. Sen ska jag dyka i säng så jag förhoppningsvis vaknar i tid imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0