091214

Dagarna går med en väldans fart, knappt 1½ vecka kvar till julafton nu. Julklapparna är ju klara, förutom min julklapp till älsk. Men den ska jag lösa under veckan.

Förra veckan fick jag jobba en del, bra att få in lite kronor till januarilönen också. Torsdagen var jag till Piteå och hängde med Hanna och Madde. Så otorligt kul att träffa dem! Det ska göras om:) Vi spelade Wii en del, och nu vill jag ha ett! Erik verkar lite skeptisk till ett Wii, men han har iaf sagt att vi ska kolla på det efter jul. Så jag får väl hålla ut ett tag till.

I lördags hade vi personalfest, och så roligt vi hade det! Vi höll till på Tallkotten inne i Luleå och hade (nästan) ett rum för oss själva. Nästan säger jag eftersom vi hade två kärlekspar som satt och åt finmiddag ca 50cm från våra ryggar. Stackarna, tala om att det måste ha varit bortkastade pengar för dem. För ljudnivån vid vårat långbord var inte låg. Servitörerna drog igen dörrarna som gick ut till resten av restaurangen mer och mer allt eftersom kvällen gick. Men kul hade vi. Jag höll mig däremot nykter eftersom jag skulle jobba söndagmorgon igen.

Idag har jag varit chaufför till pappa. Han har opererat axeln förra måndagen och får inte röra den nämnvärt. Så vi har varit två svängar till vårdcentralen och två svängar till sjukgymnasten.
Ikväll har jag varit på middag hos Eriks mormor. Hon ringde och bjöd in mig på paltmiddag, och det tackar man ju inte nej till. Och det var så himla gott!

Nu ska jag ut med Vilja en sväng. Hon började löpa igår - sådär trevligt och lämpligt till jul. Nåja, bara gilla läget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0