Första semesterdagen

Så har semestern börjat för min del. Underbart! Jag gick ut starkt igår med att lägga mig och sova på soffan direkt jag kom hem från jobbet. Därefter blev det lite fiske och sen hoppade jag snabbt i säng. Var så otroligt trött, och känner att jag är det än, trots att jag sov till 9.30 imorse. Jag misstänker att tröttheten kommer från att jag inte hade sovit ut nå efter fisketrippen till Laisvall, plus att jag haft en förkylning.

Nåja, första lediga dagen spenderade Älsk och jag med att fara till Luleå. Planen var egentligen att inhandla lite trall och sånt, men vi inhandlade istället två kameror. En ny systemare och en kompaktkamera. Jag är nöjd, det är grym bildkvalite på systemkameran, men nu gäller det bara att lära sig den. Vi har ju nämligen gått övet till Nikon nu:) Och det innebär ju en hel del nya knappar och andra tillvägagångssätt för att åstadkomma det man vill. Men det löser sig alltid:)

Kompaktkameran är guld, inte lika bra bilder så klart, men det hade jag inte heller räknat med. Jag valde mig en Panasonic Lumix tz7 efter många om och men. En långzoomare. Var lite inne på att köpa en riktigt "lekkamera" från Olympus som är vattentät, och hade det inte varit för att de var slut hade jag nog kommit hem med en sådan. (Trots att ´jag egentligen ville ha den jag tillslut köpte)

Som alltid när man har en ny kamera fotar man allt och inget.


Nikon



Panasonic Lumix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0