Fler härliga dagar, tack!

Vilket härligt väder vi haft idag! Sol, sol och SOL! Och en hel del plusgrader. Underbart! Jag och Vilja har mestadels varit ute, satt i solen mot väggen en stund innan jag gick in och åt lunch. Sen gick vi på långprommis i nästan två timmar och kollade på svanarna. De är nu fina fåglar, och stora. Passade på att fota hela flocken som var här nedanför i ån. De bjöd på en riktigt show där de kacklade upp sig mot varanda och flaxa runt. När jag gick över Nybron (vad heter den egentligen?) så fick jag se två svanar på riktigt nära håll, de flög förbi mig sådär 4-5 meter framför. Tror ni man har kameran framme? Näe, självklart inte. Jag är fortfarande sur på mig själv över det. Tala om ögonblicks bild. Jag försökte hala fram kameran när jag såg tt de var på väg att lyfta, men de var alldeles för snabba, och jag alldeles för långsam. Nåja, det var iaf häftigt att se dem flyga förbi så pass nära.









När vi var hemma på gården igen började jag röja runt bron. Ställa undan snösläden och annat skrot. Försökte sopa bort allt vedskräp som ligger. Vet inte om de blev så mycket finare eftersom de nu istället ligger nedanför bron. Jag längtar så tills jag får börja kratta! Det är alltid så mysigt=)

Sen har pappa varit förbi och hjälpt mig mäta huset. Snickarn kommer ju och tittar på fredag, och eftersom det inte finns några ritningar så behövde han exakta mått. Passade på att leja pappa till att hacka bort isen runt förrådsdörren också så jag komdes in och hämta cafesetet. Så nu slipper jag slita ut en köksstol så fort jag ska sitta i solen en stund.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Vilka härliga bilder! Riktigt vårigt! ;)

2009-04-21 @ 23:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0