Livet som arbetslös

Det var andra dagen som arbetslös. Jag kan än inte riktigt förstå det själv. Kan inte riktigt ta till mig det. Det känns ännu inte som att jag är arbetslös, jag känner mig snarare ledig. Men, det kommer väl så småningom. Säkerligen till nästa vecka. Var och skrev in mig på arbetsförmedlingen igår. Alltid lika kul. Eller så inte. Och sju karensdagar. Jag menar, kul ens? Efter det gick jag runt på stan ett tag, hittade mig några tröjor, bland annat en polo jag blev helt kär i. Så det blir en till sån imorgon fast i en annan färg såklart. Också måste jag hitta mig några svarta byxor som jag kan ha när vi ska till Stockholm om några veckor. Kan vara kul att ha något annat än jeans när man ska och äta finmiddag och på musikal eller vad det nu blev.
Ska klippa mig imorgon också, minst sagt välbehövligt. Klippte mig väl senast i mars, och mitt hår måste klippas med jämna mellanrum för att inte bli så risigt. Nu har väl iofs slingorna vi gjorde i början av sommaren gjort sitt också förståss. Håret blir ju inte direkt mjukt av blekningen. Iaf inte mitt. Det blir om svinto. Så jag har funderat på om jag kanske ska sätta i någon toning också för att mjuka upp lite. Men jag måste bara hitta nån bra färg först, för jag vill egentligen inte bli särskillt mörkare i håret. Trivs bra nu när de är uppljusat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0