Förbannade arbetsförmedling!!

Okej, Arbetsförmedlingen slutar aldrig att förvåna. Jag förstår mig inte på dem!
Jag ringde telefonarbetsförmedlingen idag för att kolla om jag var tvungen in och anmäla mig på nytt eftersom mitt vick gått ut. Och tur var väl det att jag ringde dem! Efter många oförståeliga svar av kvinnan, (jag menar, måste jag in och anmäla mig? Ja eller Nej svar duger gott och väl,) så bad jag henne läsa i mina handlingar om jag fortfarande var anmäld. Jo, de var jag, men däremot hade de inte skickat nån signal till a-kassan! Hur svårt ska de vara för dem att klicka på en liten knappjävel på datorn? Inte konstigt på att det varit knäpptyst från a-kassan! Tydligen hade de missat att signalera a-kassan när jag var in och anmälde mig 1 september. Trots att jag fick papper som jag skulle skicka in också. Och jag har skickat in alla papper såsom anmälan och arbetsgivarintyg. Så nu antar jag att det kommer dröja lika länge till innan det kommer igång!
Kvinnan jag pratade med var iaf väldigt hjälpsam och gick tillbaka och signalera mig från 1 sep. Tack det, för jag vill INTE gå två veckor utan betalning och sen vara tvungen göra karensdagar! Nej, jag hann ju precis göra mina karensdagar under de där två veckorna.
Hur som helst sa hon att jag inte skulle behöva in till arbetsförmedlingen nu förens i mitten av januari. Tack för det!



Hur  som haver har dagen flytit på. Var ut på prommis med Nettan och Lady i finvädret och hundarna fick sen busa här på gården ett tag. Nu ligger Vilja här under bordet och snarkar och jag tror att jag ska krypa ner i sängen snart.
Annars jag har jag mest sett serier på datorn idag, plöjt igenom alla America next top model avsnitt som hittills kommit ut och samma med Desperate Housewifes. En ganska skön dag med andra ord!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Haha arbetsförmedligen är hopplös! Tur att dom kunde ordna det iaf!

2008-10-14 @ 02:09:24
URL: http://nooz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0