Fullrulle

Idag har det varit full fart sedan vi steg upp. Vi for till Luleå direkt från morgonen med mamma och pappa. Köpte present till lillkillen, en jättehäftig sparkdräkt från Hafva. Passade även på att köpa en doppresent också till han. Då är då det färdigt iaf. Inte för att jag nu vet när dopet äger rum än, men ändå.
Sen inhandlade jag skor också, Nettan - de fanns kvar ett par åt mig! Skinnskor på rea 200:-. Helt perfekt, precis vad jag behövde! Hittade mig en halsduk och mössa också, så nu är jag rustad för vintern!

Och så blev det en present till Tilda, hon fyller ju 4 nästa lördag så. En bratz sminkdocka. Hon blev överlycklig:)
Blev även lite saker från jobbet, dels en magasinkärra för att frakta ved på ner från vedbon, eftersom jag är kass på att köra med skottkärran. Skulle behöva en sån där med dubbla hjul på. Och en hylla som jag tänkt ha i hallen, men de såg jag på en gång när vi kom hem att den kommer inte att rymmas där jag tänkt. Lite surt, men jag får väl lämna igen den till veckan då.

Nu har vi för en liten stund sen kommit hem från Tvärån där vi var och hälsade på den nya stjärnan i släkten! Och så himla söt han var! Och snäll. Han låg och tittade i princip hela tiden vi var där och gjorde bara något litet försök till läte. Tala om att storasyrrorna var stolta över sin brorsa:)

Igår kom Nettan och Martin förbi och såg Idol och så blev det lite kortspel också. Alltid lika trevligt! =)
Annars var dagen rätt lugn, jag jobbade 3,5 fjuttiga timmar och fyndade sen en vinterjacka. Snodde den mitt framför ögonen på en annan kvinna. Och tur de, för det var den sista som fanns! Den är så varm och go så jag vill nästan inte ta av mig den:)

Nåja, nu ska vi försöka hitta på något till middag. Känner att magen min börjar kurra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0