Uppdatering

Måndag igen. Det har varit dålig uppdatering av mig ser jag. Hände nog ändå inte så mycket spännande förra veckan, jag jobbade tisdag till lördag och inte så mycket mer. Lördagkväll var jag ut på en prommis ner till hamnen eftersom jag ätnkte Vilja skulle få bada lite. Nu när jag äntligen vågat börja ha henne lös igen på allmänna platser. Men den glädjen blev inte långvarig. Hörde att det kom några barn från skogen så jag skulle precis koppla henne, och då kommer det en annan hund i full fart mot  Vilja. Jag hade ju precis fått in fingret i halsbandet, och Vilja drog ju genast och skulle leka. Och där stod jag på huk med kopplet i ena handen, fingret i öglan och systemaren runt halsen. Kunde bara sluta på ett sätt, jag dök i sanden och plogade med objektivet. Tittat upp och där står tre gubbar och rfågar vad jag pysslar med och tyckte det var jättekul att hundarna fick leka lite med varandra. Jag kallade in Vilja och kopplade upp henne och gubbarna står och skrattar och tyckte fortfarande att de kunde leka lite. I HELVETE! Det är min hund, och man skickar fan inte fram sin hund till en annan lös bara sådär! Man kanske ska kolla med ägarna att det är okej först. Jag var så arg, så arg så jag kan inte ens förklara. Man gör bara inte så!
Nåja, Erik har iaf räddat min kamera och det är nog endast ett nytt filter jag behöver som tur är.

Söndagen tog vi tag i trädgården, har grävt en ny blombänk och varit och köpt lite träd och buskar och satt ut. Kommer bli så fint bara vi får fylla upp med jord färdigt och växterna börjar ta sig lite.

Idag har jag varit till Piteå en sväng och köpte en ny stegräknare, förhoppningsvis ska den här fungera bättre. Så var jag även till banken och bokade tid till på fredag. Nu ska jag ta och städa här hemma så det ser ut för något när jag kommer hem från Stockholm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0