Stockholm

Då har jag varit på Stockholmstrippen med mamma. Det var härligt och riktigt kul. Planet gick 07.08 från Kallax, och det roliga höll på sluta redan där nästan. Vi satt och fika i restaurangen och bestämde oss för att gåt ill gaten, och där möts vi av en skärm med röda bokstäver "GATE CLOSED"  What? Klockan var en bra bit innan  planet skulle lyfta. Nåja,  vi fick komma med iaf:)
Väl framme på Arlanda hoppade vi på flygbussen  för vidare transport in mot staden. Kom lagomt till kl 10 till hotellet och hade sån tur att vårat hotellrum redan var färdigstädat så vi fick tillgång till det på en gång, upp och hiva in väskorna och sen ut på stan för shopping! Sprang runt  ändå till kl 1900 på stan innan vi gick på Biffi och åt middag. Sen stöp jag ner i sängen, för fötterna värkte kan jag lova.
Onsdagen började vi med  några timmar till på stan och sen for vi ut till Skansen. Det har varit riktigt sommarväder så det var jättemysigt där i värmen. De körde något rep inför ett Astrid Lindgrens Pris som skulle delas ut på kvällen så vi fick se och höra Andreas Jonsson (Eller vad han nu heter) .
Därefter for vi tillbaka till hotellet för att börja packa oss ut till Arlanda igen. Vandrade till flygbussarna och den skulle gå på fem minuter stod det. Jo visst, vi fick vänta och vänta och vänta lite till. Som alla vet så är det ju nån konferans eller nått i Sthlm med Irak och allt de där, och gator är avspärrade hit och dit. Men till slut kom bussen iaf. Tog dock ca en timme att ta sig ut till Arlanda sen. Nåja, vi hann till planet och vi tog oss hem så det var väl inte hela världen.

Men jo, det har varit jättekul iaf och det bev en del shopping. Dock har jag faktikst pengar över av mina fickpengar så det är ju bra. Spara vidare ifall det nu blir någon resa i sommar.

Väldigt grönt jämfört med här hemma

Idag har det iaf varit sommar här hemma också. Har suttit på altanen hos mamma och pappa och jag har bränt mig rätt ordetnligt. Efter den här sega vintern/våren är ju inte huden direkt van vif solljuset. Jag är typ knallröd. Nåja, det går ner under natten hoppas jag.

Nu ska jag på prommis med hunden i finvädret och sen väntar jag att älsklingen min ska kliva genom dörren på ca en timme!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Låter som ni haft det riktigt trevligt i sthlm! ;)

2008-05-30 @ 17:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0