Tillbaka till verkligeheten

Då var jag hemma igen. En vecka går alldeles för fort. Jag hade utan problem kunnat stanna minst en vecka till i Alanya. Det är något speciellt med den staden som gör att jag bara måste dit gång på gång. Det här var femte gången jag var där och jag känner än inget stopp. utan allt jag kände sista kvällen när jag satt på balkongen var; "Jag måste hit nästa år igen!" Känns ändå som att man sett allt man bör se som turist, men de finns annat där.
Bara när vi nu i lördagskväll råkade gå lite fel tillbaka till hotellet, och hamnade bortom alla hotell så fick jag en sån där härlig känsla i kroppen.
Nä, jag kan inte sätta fingret på vad det är med Alanya, jag bara älskar staden helt enkelt.

Hur som helst har jag haft en underbar vecka. Vi har inte gjort mycket vettigt, mest legat vid poolen på dagarna och shoppat några kvällar. Vi hann avverka Happy Hour på hotellet så klart och besöka många restauranger med jättegod mat. Hotellet älskar jag, andra gången jag bodde där nu. Fougere heter det. Receptionisten kände igen mig, ganska häftigt ändå. Det är faktikst sex år sedan jag bodde där sist. Frågade lite om vad Yusuf gjorde nu för tiden och sådär. Synd jag inte fick träffa honom. Han var en härlig vän.

Nåväl, här kommer lite bilder från min slapparsemester:)






image1


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0