Helggörat:)

Det var den måndagen, och inte blev det mycket gjort. Gick och la mig igen där runt 07,30 och råkades somna ända tills 12,30. Minns inte när jag sov så länge sist. Men jag behövde det nog, samt att det här vädret gör ju inte direkt en pigg heller. Jag har i princip inte gjort annat idag än sovit, suttit här och framför teven. Tragiskt men sant.

I fredags var det ju nationaldagen och den passade vi på att fira med Nettan och Martin med lite grillning och alkohol här hemma hos oss. Väldigt trevlig kväll måste jag säga. Och lördagen följde jag med mamma och pappa till loppisen i Piteå. Fast besvikelsen var stor. Har nog aldrig förr varit på en så fyndlös loppmarknad nån gång tidigare. Hur som helst så hade vi typ släktträff där i parken. Hittade min kusin med sambo som ställt upp med lite försäljning för dagen, och där kom även mormor, morfar, morbror, moster, kusin Annika och så alla kusinbarn. Det var kul att se alla, för det är väldigt sällan det händer nu för tiden.

När jag sen kom hem på lördagen så for jag och Erik vidare till Luleå för att köpa lite blommor till trädgården och olja till trimmern. Blev en hel del blommor och jag tyckte att summan nästan drog iväg lite väl. Men, det var  ju ändå en del perenner som vi förhoppningsvis har kvar tills nästa år:)
Erik och jag for till Trundöbron och fiska en sväng, men där var det dött, inte ett napp tror jag vi lyckades få!
På kvällen drog jag och Nettan ut till Pultviken med hundarna. Det är så vackert där och stor yta var det för hundarna att springa på iom att vattnet var så lågt. Dock sprang Lady ifrån oss och vi hann bli rätt oroliga där ett tag, men hon kom tillbaka, andfådd men glad. Som vi hade ropat och visslat efter henne!






På söndagen var jag till mamma och pappa och  fick mig ännu fler perenner till blombänkarna som mamma sen var och hjälpte mig gräva om och plantera. Föräldrar är verkligen guld värda! Så nu väntar jag bara att det ska komma lite värme så allt får växa till sig lite!
Nettan och jag tog hundarna på prommis sen och hamnade nere i Klubben så de fick springa löst och bada lite. Och på tal om bada var edt inte bara hundrna som gjorde det. Nettan själv var så gott som helbadad innan vi drog oss tillbaka. Det var en ganska rolig syn där hon stod mitt ute i vattnet i sin vinterjacka med uppkavlade byxor i spöregnet. Lufttempen bjöd på hela +8 och vi tror att åskan mullrade till. Nåväl vi tog oss hem omän kalla och nerkylda.


Kommentarer
Postat av: Nettan

Jag bara älskar dom här bilderna! ;D

2008-06-10 @ 22:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0