5 underbara år!

Då har äntligen semestern kommit igång! Och det är så himla skönt! Har börjat ganska lungt med stadstur i fredags då vi shoppade lite kläder och annat till Erik. Lördag var jag ockå in till stan en sväng för att köpa linser. Vi hade nämligen planerat att fara upp till Laisvall och fiska på månadgen och vara där några dagar, och då kändes det som att ett par extra linser kunde sitta bra. Jag vill ju helst inte bli halvblind när jag är borta.
På lördagkvällen firade jag och älskling 5 år också. 5 år! Jag kan knappt förstå det! Men härligt var det. Vi var och åt go mat och hade det mysigt. Sen gick vi förbi Malin en sväng medans vi väntade på skjussen hem. Kvällen slutade sedan på Cafet med några cider till.
Vi har hunnit med en del under våra år tillsammans faktikst. Corfu-resan, GC, och Turkiet. Bott ett år i Luleå för att sen flytta in i huset här i byn. Skaffa Saga, och nu senast Vilja. Alla akvariehistorier vi haft genom åren med bla Gandhi. Mysiga dagar här hemma har det varit gott om också. Jaa, det har helt enkelt varit underbart! Jag älskar han verkligen!



Fiskeresan till Laisvall blev hur som haver inte av igår eftersom regnet öste ner över oss, så vi skjöt upp det på obestämd tid. Men nu visade det sig att mamma och pappa eventuellt skulle iväg och fiska imorgon upp mot Arjeplog, så vi kanske hänger på dem.

Idag städar jag, väntar att solen ska titta fram igen. Värmen är ju här, men jag vill helst ha solstrålarna också. Och Alva fyller år idag, två år, så hon börjar bli stora tjejen. Fast i mina ögon är hon fortfarande liten ännu. Blir kalas först på lördag i Tvärån. Ska bli mysigt. Får se om vi kanske går på Pdol på lördagskvällen också. Skulle vilja se Euskefeurat, men de spelar så himla tidigt på kvällen. Och sen skulle det vara kanonväder på söndagen och då ids jag inte vara bakis.

Nä, man kanske ska ta tag i städningen igen.

Kommentarer
Postat av: Erica

Jo jag mår rätt så bra förutom min rygg! Är ju fortfarande sjukskriven pga. ryggen. Annars rullar allt på renovering och sånt. Magen växer för varje dag nu tycker jag. :P

Skönt med semester? Ska ni hitta på något? kram kram

2008-07-23 @ 08:24:13
URL: http://iricha.blogg.se/
Postat av: Erica

Ahaa! Men den brukar ju vara ganska skoj när man känner folk. Lulekalaset gillar jag bättre. Vi ska på torsdagen till Lulekalaset bara. Sen blir de lycksele, Såå skönt!

2008-07-24 @ 18:45:16
URL: http://iricha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0