Hagelstorm

Det är hemskt vad det går lätt att vända på dygnet. Jag som inte skulle göra det under semestern. Men nu är jag ändå där, är vaken till fyra på morgonen och sover bort halva dagen. Jag avskyr det, men samtidigt tycker jag det är jättemysigt att vara uppe på nätterna.

Igår fick jag vara med om ett riktigt oväder. Det åskade för fullt, och det kom hagel större än jag nånsin sett förr. Det var helt sjukt. Jag var hos mamma och pappa under ovädret, och mitt i allt där vi står och tittar ut så börjar altantaket läka som ett såll. Haglet slog rätt igenom taket! När allting lugnat ner sig så gick vi en runda i trädgården. Det såg ut som att hösten hade kommit, blad och kvistar över hela gräsmattan, och alla blommor totalt förstörda av hagelkulorna. Det var helt sjukt. Jag kan inte tro att jag någonsin mer kommer få vara med om något liknande.
Mot Nybyn/Sjulsmarkshållet hade det varit en tromb, träd hade slitits upp och farit över vägar och hus. Kossor var på rymmen, ja, när man ser bilder kan man inte riktigt förstå att det har hänt här.





Idag ska jag nog fara in och köpa en ny dator. Jag har bara lite ångest över vd jag ska ha för nån. Det är alltid så när jag ska köpa nån ny elektronikpryl. Se bara på dammsugaren, jag vill ha de bästa jag kan hitta för pengarna, så jag har ännu inte vågat packa upp den jag köpte på jobbet ifall det skulle komma in den jag egentligen vill ha.
Bara det inte blir samma med datorn. Jag får nog helt enkelt se till att jag packar upp den på en gång jag kommer innanför dörren här hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0