Gången vi fick fisk

Jaa, som sagt - Gången vi fick fisk. Helt sjukt mycket fisk också! Ca 14 kg hivade vi upp i båten utan problem. Riktigt skön känsla måste jag erkänna! 10-litershinken blev full rätt fort så vi fick börja sätta borren i luckan till och med! Och stora fina var abborrarna också!  Lätt den bästa fiskekvällen hittills! Allt på spinnare också, annars brukar det ju löna sig att meta allt som oftast. Det var bara kasta ut och väldigt ofta fick man en firre på kroken! Alla fyra har dragit upp riktigt bra! Det är precis sådär det ska vara när man är och fiskar. Fick även min första gädda nånsin, fast han sov nog när jag krokade han eftersom jag tog han i ryggfenan.
Det har varit en superhärlig dag i övrigt också, strålandes sol som faktiskt värmde ordentligt och kräftpremiär för min och Eriks del iaf. Supergott minst sagt. Vi lyckades till och med plocka en liter med blåbär lite snabbt där innan maten. Också med Malin och Tobbe, det var verligen helkul att träffa dem en dag såhär! Händer ju tyvärr inte så ofta, men vi måste nog hitta på något nån mer gång!






I övrigt händer det inte så mycket, ställer in mig på att börja jobba på tisdag. Och jag har fått mig en ny keps idag! =) Blev lite ledsen när Vilja hade tuggat sönder min igår, men som tur var skulle Carin på Nolia idag och har köpt mig en ny=)
Nu sitter jag och småfryser här i soffan, jag blev nog mer nedkyld under fisket än vad jag trodde.
Fast det är ändå lite småmysigt att kunna dra filten runt om sig.
Ska krypa ihop och se lite Hell´s kitchen nu!

Kommentarer
Postat av: Erica

Shit vad firre ni fångat!!! :) synd att vi inte kunde haka på.

Jo allt är bättre nu, bara skrämmande allt som hände. Jo, vaggan är underbar. Min pappas farfar har legat i den och sen har den gått i arv. Så pappa, pappas syskon, mina kusiner, jag o bror, mina kusinbarn osv. har legat i den. =P

2008-08-11 @ 08:45:06
URL: http://iricha.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej! Kom över bloggen på något vänster, det var längesen sist! Ville bara säga hej, vad gör du nu för tiden då?

2008-08-11 @ 09:18:07
URL: http://maddekjell.blogg.se/
Postat av: Madde

Hus?:) låter ju mysigt.



Jag gick ut skolan våren innan pojkarna kom så jag hoppas få jobb nu inom det. Annars får jag gåp tillbaka till äldreomsorgen.



Vi bor också i hus sen tre månader.

2008-08-12 @ 09:21:58
URL: http://maddekjell.blogg.se/
Postat av: Madde

Hus?:) låter ju mysigt.



Jag gick ut skolan våren innan pojkarna kom så jag hoppas få jobb nu inom det. Annars får jag gåp tillbaka till äldreomsorgen.



Vi bor också i hus sen tre månader.

2008-08-12 @ 09:22:00
URL: http://maddekjell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0