Underbara sommar!

Vilekn härlig dag! Jag och Nettan for ut för att hitta ett eget litet ställe att bada på eftersom vi hade hundarna med oss. Kanske inte så populärt att komma ner med dem på en fullpackad strand tänkt vi. De två första ställena var upptagna, men ute på Pultviken hittade vi en hörna avskillt från resten av de soldyrkande folket. Visst, våran lilla "strand" fanns enbart för att det var lågvatten och var så mättad med vatten så handdukarna blev genomsura på en gång. Men vad gjorde det? Vi skulle ju ändå bada och bli blöta. Känner att solen tagit på ganska bra idag.

Älskling är påväg hem från Laisvall nu, så på några timmar får jag träffa han igen! =) Jag ska ta och bege mig till mamma och pappa nu och sen fara och handla lite mat. Behövs verkligen påfyllning här så att säga.

Badhund! (och badmatte)

Jag är nåstan förvånad över mig själv, jag har badat IGEN! Och ska det vara sånt här väder imorgon också så är det nästan så att jag kan lova att det blir ett dopp till! Var ner till Trundöbron med Vilja idag så hon fick bada, och eftersom det var en del folk där, så fick hon bada i koppel. Med andra ord så fick jag klampa ut i vattnet en bra bit. Men det var så skönt, så jag blåste på en gång vidare till cafet och upplyste Nettan om att ett bad under kvällen inte skulle sitta helt fel.
Sagt och gjort, vi drog oss ut till Pultviken med hundarna och hoppade i. Så härligt! Inte alls lika kallt vatten som sist. Mycket beror väl på att vindarna har legat rätt idag. Men vi var i vattnet i cirka en timme utan att frysa. Och hundarna badade för fullt, vi fick till och med Lady att simma!

I övrigt har jag inte gjort mycket vettigt idag. Ringde till mor och far och bokade en plats på altanen direkt jag vaknade. Och där har jag varit hela dagen lång. Vilja har sprungit lös på deras gård och varit så himla duktig. Till och med hunnit tugga sönder två fotbollar. Nu ligger hon här i köket och sover. Hon har legat pall sen vi kom hem från badet. Det tar på krafterna att busa helt enkelt.

Undrar lite hur det går med fisket också. Väntar att han ska ringa mig. Åh, gillar inte ställen med dålig mottagning. Men bara igårkväll hade de ju fått helt okej emd fisk, så förhoppningsvis har de bättrat på det lite så vi får nån gofisk till middag nån dag framöver!

Ikea

Jag skippade resan till Laisvall. Var inte alls sugen på att sova i tält mitt i skogen. Nä, lite för bekväm är jag allt. Jag vill gärna ha en stuga att krypa in i på kvällen, och tillgång till toa. Jag är nog helt enkelt ingen campingmänniska.
Följde med till Ikea idag istället. Jag handlade ovanligt lite. Och faktiskt nästan bara saker vi behövde - så som tunna till hundmat, ny panna och en ny lampa. Exakt likadan som sist. Den fick ju inte leva så länge eftersom Vilja  lyckades ta med sladden så den rasade i golvet.
Hur som helst var Ikea det enda vi besökte i Haparanda, förutom Max, eftersom det tydligen var bestämmt att vi skulle till Kukkulaforsen. Det hade väl kunna vara fint där, men jag blev lite besviken. Hade förväntat mig en bra mycket större fors. Nåja, då har jag sett det också:)
Sen blev det raka spåret till Storheden, in på jobbet en sväng och sen kolla utbudet på Onoff.

Önskar jag kunde sova nu, men jag lyckaes somna på soffan en stund i kväll. Så nu är jag ju pigg.
Hur som helst ringde Carin idag och berätta lite om september. Så nu ska jag boka in semester så fort jag är tillbaka från jobbet! Det kommer bli helkul!

Badpremiär!

Dagarna går fort förbi, nästan lite väl. Men jag njuter, precis som man ska på semestern!
Igår for jag till Sikfors och badade med Lissi och barnen. Fast bada var väl kanske att ta i, jag solade bara medans vi var där. Sen följde jag dem vidare till Tvärån. Var där nästan hela dagen, innan jag drog mig hemmåt. Hann bränna mig ganska rejält i solen faktikst. Hade inte en tanke på att jag kanske borde smörja mig. Blir lätt så när vinden ligger på, jag känner inte när solen tar då. Nåja, det har redan börjat gå ner rätt bra.

På kvällen for Erik och jag ut till Pultviken och badade. Ja, där hoppade jag faktiskt i plurret! Det var iskallt minst sagt. Men allt eftersom benen domnade bort så gick det bättre och bättre. Sista dyket var nästan skönt till och med. Vilja uppskattade dock att vi badade med henne. Hon simmade på som en tok hela tiden. Hon måste nästan ha träningsvärk idag:) För mig var det första badet inom Sveriges gränser på...jag vet inte hur många år! Var väl kanske 4-5 år sen sist.

Idag har vi varit till Piteå och grattat syrran min. Passade samtidigt på att gå en sväng på stan och kolla igenom utbudet på PDOL. Ja, om man säger som så, jag blev mättad av allt på den timmen, så efter många om och men så blev det lätt att ta beslutet om att inte gå nån av kvällarna. Vi hann se tivolit och få oss en langos. Ungefär som vanligt med andra ord.

Nu ska jag snart krypa ner i sängen, för imorgon ska vi på 2-års kalas för Alva. Och sen ska jag ligga i solen mest hela dagen! :)

5 underbara år!

Då har äntligen semestern kommit igång! Och det är så himla skönt! Har börjat ganska lungt med stadstur i fredags då vi shoppade lite kläder och annat till Erik. Lördag var jag ockå in till stan en sväng för att köpa linser. Vi hade nämligen planerat att fara upp till Laisvall och fiska på månadgen och vara där några dagar, och då kändes det som att ett par extra linser kunde sitta bra. Jag vill ju helst inte bli halvblind när jag är borta.
På lördagkvällen firade jag och älskling 5 år också. 5 år! Jag kan knappt förstå det! Men härligt var det. Vi var och åt go mat och hade det mysigt. Sen gick vi förbi Malin en sväng medans vi väntade på skjussen hem. Kvällen slutade sedan på Cafet med några cider till.
Vi har hunnit med en del under våra år tillsammans faktikst. Corfu-resan, GC, och Turkiet. Bott ett år i Luleå för att sen flytta in i huset här i byn. Skaffa Saga, och nu senast Vilja. Alla akvariehistorier vi haft genom åren med bla Gandhi. Mysiga dagar här hemma har det varit gott om också. Jaa, det har helt enkelt varit underbart! Jag älskar han verkligen!

Fiskeresan till Laisvall blev hur som haver inte av igår eftersom regnet öste ner över oss, så vi skjöt upp det på obestämd tid. Men nu visade det sig att mamma och pappa eventuellt skulle iväg och fiska imorgon upp mot Arjeplog, så vi kanske hänger på dem.

Idag städar jag, väntar att solen ska titta fram igen. Värmen är ju här, men jag vill helst ha solstrålarna också. Och Alva fyller år idag, två år, så hon börjar bli stora tjejen. Fast i mina ögon är hon fortfarande liten ännu. Blir kalas först på lördag i Tvärån. Ska bli mysigt. Får se om vi kanske går på Pdol på lördagskvällen också. Skulle vilja se Euskefeurat, men de spelar så himla tidigt på kvällen. Och sen skulle det vara kanonväder på söndagen och då ids jag inte vara bakis.

Nä, man kanske ska ta tag i städningen igen.

Semester!

Äntligen är den här, Semestern! Som jag har väntat på den. Har fått se i princip alla från jobbet gå på semester och höra deras nedräkning, men idag var det min tur.
Känslan när jag kastade upp "Nästa kassa tack"-skylten för sista gångebn idag var underbar! Bara att veta att det är 3½ vecka tills nästa gång!
Kvällen spederande jag hos mamma och pappa och hjälpte till och tittade på när pappa byggde ut altanen. Mest tittande blev det ju förståss, eftersom jag hade en hund i kopplet hela tiden. Ville inte ha henne springades lös bland alla maskiner pappa höll på med. Sen for ajg till Cafet och höll Nettan sällskap tills hon stängde.

Nu ska jag snart hoppa i säng så jag orkar upp i tid imorgon. Ska in till Piteå med mamma och hälsa på hos mormor och morfar en sväng.

En dag kvar

Då var även den dagen över. Skönt, nu är det bara imorgon kvar och sen är det semester! =)
Har nyss kommit hem rfån mamma och pappa. De hade tagit Vilja dit så hon slapp vara ensammen hela dagen. Helt perfekt. Det är guld värt!  Nu ska jag försöka hitta mig någon middag hade jag tänkt. Blir väl kanske lax, även fast jag åt det till lunch också.

Sen tänkte jag nästan vara duktig och börja bränna ut lite bilder från datorn, innan den kajar ihop och jag blir utan mina bilder. Känns bara lite tungt, de är väl en så där 8-9000 bilder.

Fick förresten, för en gångs skull, ett glädjande brev på facket. De sänkte månasavgiften ner till 582:-. Iofs bara 40kr i månaden, men ändå. Och det är väl typ första gången man fått ett glädjande besked med att avgifter sänks. Det vanliga är ju faktikst att allting blir dyrare.

Nu är det nära!

Ja, nu är det verkligen nära! Flyttade fram min lediga dag till på torsdag, så nu har jag bara idag och imorgon kvar på jobbet innan semester! Börjar först 12 idag så jag har lax i ugnen och så fort den är färdig ska jag fara till mamma på en prommis. Ska bli skönt nu när solen skiner. Hoppas bara det är lite värme i luften också!

Nä, tillbaka till semestern, torsdag är jag alltså ledig, och då kommer också Erik hem!! Ska bli så skönt att få ha han hemma i 3½ vecka! Då ska vi fira in semestern med jordgubbar hade jag tänkt!
Åååh! Kan det inte vara torsdag nu?

Nu är nog laxen klar, så nu ska jag och Vilja ut på prommis!

Snart är han hemma igen=)

Snart stiger min älskling in genom dören! Jag längtar! Och om en vecka är de 3½ veckas semester för oss tillsammans! Ska bli så härligt att få ha han hemma en stund!

Städdag

Ledig dag = städdag. Inte särskillt kul. Men det blri ju fint iaf. Och förövrigt är då inte vädret heller så kul så de spelar ju egentligen ingen roll vad jag gör.
Jag hade egentligen tänkt fara in till Intersport idag och köpa en jacka. Men det kändes lite drygt att fara in till Storheden på min enda lediga dag i veckan. Jag ska ju ändå husera där resten av veckan nu.

Nä, nu ska jag forsätta och städa, mp3spelaren har nog fått lite ny ström nu. Så tråkigt att städa utan musik ju!

Det närmar sig

Äntligen är jag ledig! som jag har väntat på min lediga dag. Nu drar det verkligen ihop sig mot semester. Jag fick ledigt nästa fredag från jobbet också så semestern börjar lite tidigare! Skönt!

Nä, har ganska nyss kommit mig hem från jobbet så nu ska jag fixa lite mat och sen ut med Vilja!

Sommar -08

Jag kan inte förstå varför sommaren aldrig kommer hit till oss? Vi är en vecka in i juli och tempen ikväll sträckte sig till 13 grader. Jag och Nettan trotsade regnmolnen och drog ut till Pultviken så hundarna fick springa och leka. Jag är helt tagen av det stället. Det är som så rofyllt på något sätt. Nettan trippade ut i vattnet med hundarna och bjöd till och med på sommarens första bad! För om nu inte sommaren har tänkt komma hit, så får vi väl i alla fall låtsas att den är här som den ska. Men lite kul såg det ut när Nettan efter badet snabbt hoppade in i sin vinterjacka. Men jag förstår henne. Jag fegade och gick bara så långt till att bada fötterna, och till och med sanden var så kall så fötterna domnade bort.  Jag hoppas iaf att sommaren kommer lägligt till min semester. Nedräkning; 10 dagar kvar!

Ikväll har jag faktikst fått se den vackraste himmelen på länge också. Den brann verkligen.

Men nu ska vi ta och krypa ner i sängen. Ska bli riktigt skönt.
Snart är det torsdag och då kommer Erik hem! =) Och jag är ledig!

Nedräkningen har börjat!

Äntligen en riktig sommardag! Det var minst sagt på tiden. Men självklart har jag ju jobbat, men ändå, livet blir lite lättare när solen skiner. Jag har fortfarande inte fått i mig middag. Vi var på Exotic och åt lunchbuffe idag, och ingen av oss tre var särskillt pigg på att röra sig efter det. Mådde nästan illa så fort man rörde sig lite för mycket. Ja, det är helt sjukt vad man äter ibland.
Sen har även min kväll förgyllts med en riktigt ordentlig huvudvärk och illamående, har knappt orkat röra mig. Men nu, efter lite surrandes i telefonen med Hanna, så har det börjat lätta lite.

Nu har nedräkningen till semestern börjat, 18 dagar kvar, 10 arbetsdagar. Yes, de är nästan så jag känner den hägra där framme! Några veckors semester tillsammans med älsk är precis vad jag behöver nu! Han ska förresten till Göteborg imorrn en sväng. På havsfiske med jobbet. Lite kul! =)

Ååh, nu blev jag jättesugen på att fiska. Kanske imorgonkväll om vädret tillåter det, eller vad säger du Nettan?

Nä, nu ska jag gå och bränna ut recovery skivorna från den bärbara.

Hastigt köp

Har haft en skön ledig dag idag. For in till Piteå med mamma på morgonen och köpte lite sommarblommor att plantera i alla krukor här ute, och sen en sväng förbi hos mormor och morfar. Därefter sprang vi snabbt genom stan med lite ärenden och jag såg en annons om bärbar dator som jag nu funderat på så länge. Så, vi hoppade in i bilen och drog ut till Elgiganten. Köpte mig faktikst en dator (inte för att jag fattade något om den själv, men de lät bra iaf) och nu står den här. Jag vågar inte riktigt använda den även fast jag skulle vilja testa lite och känna på den typ. Men ifall jag ångrar mig så vill jag ju kunna returnera den.
Ikväll har jag passat på att plantera alla blommor jag köpte, och det ska man inte göra  i en vit tröja. Inte så svårt att räkna ut kanske iofs.  Sen kom Nettan och Martin förbi en sväng och surrade lite. Nu ska jag ta med mig Vilja en sväng ut och sen  dyka i säng. Börjar ju faktiskt tidigt imorgon!

Förresten skrämde Erik nästan ihjäl mig imorse när han skulle fara. Ja, de tog cirka en halvtimme innan mitt hjärta hade lugnat ner sig så jag fick fortsätta sova.

Och förresten nr 2 så fyllde Erik hela 26 år i lördags! Grattis älskling!
Och Malin fyller faktiskt år idag. Eller igår egentligen. Grattis till dig också vännen! =)