090728

Vi gjorde ett nytt försök ikväll med fisket eftersom det gick så bra igår. Och pappa var väldigt sugen på att få testa där efter han sett storleken på borren vi fick igår. Så vi for iväg en sväng. Jag hade väl egentligen inga större förhoppningar om att få några mängder abborre ikväll egentligen, för två kvällar på raken känns ganska långt borta. Men, vi fick om möjligt ännu mer ikväll, vi var i dryga två timmar, tre personer, och lyckades dra upp två konsumkassar med fisk. 22 kg!
Dock har det regnat nästan hela tiden ikväll, så jag är ganska nedkyld just nu. Duschen väntar och sedan sängen. Halv nio far vi iväg imorgon:)

Underbar kväll

Vilken härlig kväll det varit! Älsk och jag tog båten och for och fiska en stund. Och jag kan lova att det nappade! Det var i klass med förra årets fiskekväll med Malin och Tobbe, och nästan snäppet bättre! Vi fick upp 10kg abborre på två timmar, fina bitar var det också. När vi kom dit så hade jag fisk på de första tio kasten typ:) Helt underbart kul! Jag fick även en monster id på dryga halvmetern, han simmar i dammen nu:)

Under dagen har jag varit på stan i Luleå med mamma. Fyndade lite grejor, och allt på rea! Perfekt för min plånbok:) Hittade mig några bikinitrosor i en realåda, 50:- plagget trodde jag, men kassörskan var stensäker på att der var per bikini, så hon räknade två trollor som en bikini, alltså 50:-. Såg sen att de kostat 400.- styck! Sen blev det bara en blus och ett linne. Och en bikini överdel förståss.

Nu ska jag äta något och sen hoppa i säng. Imorgon ska det packas och njutas av finvädret som jag hoppas ska hålla i sig. På onsdag drar vi iväg, ska bli så kul, och jag hoppas fiskelyckan håller i sig medans vi är där.

Helgen

Då var det semester igen! Tror åtminstonde att jag blev ledig tisdagen också. Jag har verkligen världens bästa kassachef som fixade ledigt åt mig! =)
På onsdagmorgon drar vi upp till Arjeplog för lite fiske, ska bli så härligt! Hoppas bara att mitt spö går att laga och att det kommer hålla i så fall. Det svider lite att spötoppen är av eftersom det bara var 1½ vecka sen jag fick det=( Förhoppningsvis kommer det fungera iaf. Vågar dock inte visa det för pappa, han blir väl galen om han upptäcker det är trasigt. Det blev iofs jag också igår, men nu har jag lungnat mig.

Annars har jag mest jobbat i helgen, har varit oväntat lungt för att vara löningshelg. Idag drog det däremot ihop en hel del folk i regnet, men det var kanske inte så konstigt. Fredagkvällen spenderades på Pdol. Det var väl trevligt, men det är absolut inte lika kul som när man var yngre. Roligaste tiden på Pdol var egentligen innan man fyllde 18 när man smugglade in sprit och smet in i alla öltält. Nåja, det var trevligt iaf:)

090725

Jag blir så less! Mitt nya fiskespö är avbrutet i toppen upptäckte jag när vi skulle och fiska ikväll.

Slut i huvudet!

Det blev absolut ingen lugn start på jobbet. Igår var det folkat hela dagen och vi var tre i kassan. Men det gick iaf. Idag var det otroligt mycket mer folk och vi var fortfarande bara tre i kassan. Köerna har varit längre än vad jag någonsin varit med om tidigare, men konstigt nog har jag ändå inte hört ett endaste klagomål eller önskan om att vi ska öppna mer kassor. Kanske förstod de att vi hade fullt upp? För tro mig, hade vi haft fler kassor att öppna, så hade vi gjort det.

Imorgon är jag ledig, underbart skönt! Ska eventuellt in till Piteå, och ska eventuellt till Tvärån. Alva fyller 3 år imorgon nämligen:) Jag har köpt en underbart söt jeansklänning som hon ska få av oss:)

Nu ska jag se lite Stockholm - Arlanda, och sen mysa lite med världens bästa sötnos! Jag älskar han så otroligt mycket! Han är helt enkelt världens bästa!

090719

Vi hade en underbar dag ute på stugan igår! Vi hann med lite boulespel, pilkastning och självklart fiske. Också åt vi gott såklart. Det är så himla mysigt där ute när alla är samlade. Fisketävlingen gick väl inget vidare för någon av oss bortsett från Kristina som hinkade upp fisk. Jag lyckades med tre borrar under tävlingen, och en gädda tidigare under kvällen.

Älsk och jag hade 6 år igår också. Dock blev det inte så mycket firande då eftersom vi var ute på stugan hela dagen. Vi tänkte nog fara ikväll och äta gott istället. Nu ska jag förresten gå och väcka han så vi kanske får något gjort idag. Kanske hinna träffa Jocke och Ariane en sväng, för jag tror de skulle fara hem idag.

Imorgon väntas jobb också, nu känner jag mig tillräckligt frisk för det. Äntligen! Dock hade jag ju väldigt gärna varit ledig eftersom älsk börjar sin semester nu. Men det är ju inte allt för många veckor tills jag har semester också:)

090715

Åskan tog i allt vad den hade idag. Tur jag inte är lika rädd längre. Jag har respekt för den, men jag blir åtminstonde inte helt hysterisk. Jag håller mig ju rätt lugn och sansad trots allt.

Det är knappt så jag vågar skriva det, men yrseln är lugnare nu. Tre dagar i rad! Det yrar ändå, men absolut inte som förra veckan. Ibland vågar jag knappt tro på det, eftersom jag fick sånna bakslag tidigare när jag trodde jag börjat bli bättre.
Jag är i alla fall sjukskriven hela veckan. Bättre att låta det gå tillbaka ordentligt istället för att hatta på jobbet. Det känns ju ibland helt bra från morgonen, för att sen slå till nån timme senare. Onödigt då att fara på jobbet för att behöva fara hem efter en stund. Och hur skulle jag ta mig hem? För jag kan ju inte köra bil när det yrar.

Mitt fiskespö är trasigt, det är skit. Så där kom ännu en utgift. Måttligt kul, det är ju inte direkt så att jag spottar ut pengar. Ibland blir man bara less.

Undrar om det är mig det är fel på?

Akuten

Den här helgen kommer nog inte kvalificera sig till en av de bästa genom åren. Det har yrat utav tusan nämligen. Torsdagkväll till fredag förmiddag kände jag mig riktigt bra, helt som vanligt, men så började det snurra igen. Dock kunde jag ju iaf vara på benen, tills kvällen. Det snurrade så jag inte kunde gå själv, älsk fick leda mig fram och jag somnade ganska snabbt. Sov i nästan 12 timmar för att vakna upp med, ja, yrsel. Jag kände på mig att det inte skulle bli en bra dag, men jag satt iaf ute på altanen , surrade lite med Nettan och tittade på när Erik och Martin arbetade. Men så snurrade det till ordentligt. Jag vinglade in och la mig på soffan och där blev jag liggande ett tag. Sen blev det akuten. Och där spenderade jag min lördagkväll medans de andra fick grilla och dricka öl. Nåja, läkarn kom iaf fram till att det inte alls är kristallsjukan, utan en inflammation på balansnerven. Hon trodde jag skulle vara bra om ca en vecka. Dock kan man yra upp till en månad, och känna lite sviter av det upp till ett år.

Förresten är jag tydligen väldigt svårstucken när det gäller blodprov. Herregud, jag fick fyra olika som stack mig. Och när det väl hittade en blodådra och träffade den så fick de ändå inge blod. Jag är tydligen rädd om det jag har.
Tillslut fick de iaf ut precis vad de behövde. Men då kom de senare och behövde blod från en artär. i handleden. Och vilken smärta när sticker där! Rätt ner, och djupt! Och samma där, inte en droppa, trots att de var i artären. Så de gjorde om proceduren i andra handleden. Där fick de några droppar, men då gjorde de så fruktansvärt ont och, hipsvips, så kom det inget mera. De diskuterade länge om det skulle räcka, eller om de skulle vara tvugna ta ett till, men jag klarade mig!
Dock i natt, då passade de bra, flera timmar efter sticken kom det. Ja, allt ska man tydligen inte förstå.

Nu ska jag sova, är sjukanmäld för imorgon. Och tisdag är jag hur som helst ledig. Fick ett sjukintyg av läkarn för hela veckan. "Inte lämplig att köra bil". Förhoppningsvis går det över snabbare än så. Drygt att vara hemma ju. Jag räknar med att vara på jobbet på onsdag med andra ord.

090710

Kristallsjukan är riktigt otrevlig måste jag säga. Att ligga sjuk under sin semestervecka är inte att hurra över. Igårkväll slog yrseln  till igen. Jag kände mig ju bara småfull under dagen igår. Men efter jag pratat med älsk och berättat om mina planer för idag slog det till. Jag blev så rädd att jag skulle bli lika dålig som i tisdags, så pappa fick komma och hämta upp mig och jag sov hos dem. Det är ingen höjdare att vara ensam när man inte kan gå rakt eller röra sig det minsta utan att hela världen snurrar för en. Som tur var blev det inte lika illa idag som tisdagen var, men tillräckligt dålig för att inte kunna göra något annat än se halva program på tv och sova.

Jag har en hel del jag skulle behöva göra istället för att ligga här. Nu blir det inte av ser det ut som. Jag har bett älsk fara till stan imorgon och fixa lite saker som måste göras. Sånt jag egentligen skulle gjort under veckan. Nu ska jag krypa ner i sängen, ögonen håller på att falla igen. (trots att jag sovit största delen av veckan!)

090707

Jag är trött, trots att jag sovit största delen av dagen. Däremot vill jag inte riktigt gå och lägga mig, för jag är rädd att må lika dåligt imorgonbitti när jag vaknar, som jag mådde i morse.
Just nu känner jag mig ganska bra, men det gjorde jag igårkväll också, och det visade sig ändå sitta kvar. Nu har jag dock ett tryck i vänsteröra, förhoppningsvis är kristallerna påväg tillbaka till sin rätta plats.

Yrsel

Jaha, det var den semestern. Jag är nu istället sjukanmäld. Jag har yrsel till förbannelse. Fick krypa från sängen till toan idag. Vilja tittade på mig som att jag var helt från vettet. Så länge jag sitter helt still mår jag rätt okej, men minsta lilla rörelse med huvudet så börjar allt runt i kring att snurra. Och det snurrar så mycket att jag blir illamående och tillslut spyr. Väldigt otrevligt, minst sagt.
Vårdcentralen menar på att det är kristaller i örat som är på villovägar och att det kan sitta i allt från några dagar upp till två veckor. Jag hoppas jag är bra tills imorrn.
Jag sover mest bort dagarna, för nå snurrar det minst. Dock vaknar jag upp mitt i sömnen av att jag är yr, så vidare sammanhängade sömn blir det inte.
Jag som hade tänkt gå på marknaden i Luleå i veckan, men som jag är kan jag absolut inte köra bil. Jag skulle nog vara över allt annat än på min sida av vägen.

Nu längtar jag mest efter älsk. Och få krypa in i hans famn. Då skulle jag må bättre. Men än är det två dagar kvar. Längtar efter han.

090704

Men gud vad jag sover! Iofs ä det väl kanske rätt grej nu när jag faktiskt har semester, men jag blir så stressad när jag vaknar sent och ser vad klockan är.

Ikväll ska vi och fiska. Vi får se vart vi hamnar, nån av älvarna i närheten blir det iaf. Det ska bli kul! Vi hade ju egentligen planer på att fara till Arjeplog i helgen en sväng, men det kändes lite för långt för en dygnstur. Också ska vi ju faktiskt dit senare i sommar när Jocke kommer upp.

Nu ska jag få i mig lite mat. Kör nog repris från igår med rostade frallor och varm oboy. Får mina ryck när det bara är det som gäller.

090702

Vilken härlig dag! Jag har spenderat den i Tvärån, mestadels ute i solen på altanen. På eftermiddagenbeslutade vi oss dock för att fara till Sikfors en sväng och bada. Jag badade faktiskt en stund med barnen, så nu kan jag tillgodoräkna mig hela tre bad hitills i sommar! Jag kom hem för ca en timme sen, men då han jag med att vara förbi hos mamma och pappa en sväng också. Kom nämligen hem först och trodde jag skulle mötas av Vilja i dörren, men det visade sig att hon var hos mor och far. De är bara för snälla som tar henne när jag är borta.

Nu sitter jag och väntar på att älsk ska komma hem. Han borde faktiskt komma när som helst nu. Ska bli så skönt att ha han hemma igen. Vi får se vad helgen bjuder på, om det blir fiske eller inte.

Första Juli

Idag kan man verkligen säga att det varit varmt! Men det är bara skönt:) Däremot skulle det hemskt gärna få vara svalt inomhus. Men, man kan väl inte få allt.

Jag har varit i Piteå idag, klippt mig och strosat på stan. Håret blev kort. Kanske aningens för kort känner jag ibland. Jag känner inte igen mig själv. Men det blir säkert bra bara jag vänjer mig. Kanske inte konstigt det blev skillnad eftersom jag klippte mig senast i januari, ett halvt år sedan! Jag som brukar springa lite titt som tätt hos frissan annars.

Eftermiddagen spenderade jag hos mamma och pappa. Åt tacos och somnade på soffan i 1½ timme. Nu måste nog jag och Vilja ut känner jag. Värmen här inne är helt galen! Kanske ska ta oss en cykeltur?