Badhund! (och badmatte)

Jag är nåstan förvånad över mig själv, jag har badat IGEN! Och ska det vara sånt här väder imorgon också så är det nästan så att jag kan lova att det blir ett dopp till! Var ner till Trundöbron med Vilja idag så hon fick bada, och eftersom det var en del folk där, så fick hon bada i koppel. Med andra ord så fick jag klampa ut i vattnet en bra bit. Men det var så skönt, så jag blåste på en gång vidare till cafet och upplyste Nettan om att ett bad under kvällen inte skulle sitta helt fel.
Sagt och gjort, vi drog oss ut till Pultviken med hundarna och hoppade i. Så härligt! Inte alls lika kallt vatten som sist. Mycket beror väl på att vindarna har legat rätt idag. Men vi var i vattnet i cirka en timme utan att frysa. Och hundarna badade för fullt, vi fick till och med Lady att simma!



I övrigt har jag inte gjort mycket vettigt idag. Ringde till mor och far och bokade en plats på altanen direkt jag vaknade. Och där har jag varit hela dagen lång. Vilja har sprungit lös på deras gård och varit så himla duktig. Till och med hunnit tugga sönder två fotbollar. Nu ligger hon här i köket och sover. Hon har legat pall sen vi kom hem från badet. Det tar på krafterna att busa helt enkelt.

Undrar lite hur det går med fisket också. Väntar att han ska ringa mig. Åh, gillar inte ställen med dålig mottagning. Men bara igårkväll hade de ju fått helt okej emd fisk, så förhoppningsvis har de bättrat på det lite så vi får nån gofisk till middag nån dag framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0