Sitta, sitta, sitta...stååå!

Så hamnar jag här framför datorn sent på kvällen igen. Jag är egentligen jättetrött och borde gå och sova. Men lillan har precis somnat efter nästan tre timmars försök till nattning. Jag försöker sluta gunga henne till sömns i bilstolen eftersom jag vet att dagen kommer när hon har växt ur det. Och jag försöker att hon ska somna utan att bli ammad till sömns. Men jag har inte heller hjärta att låta henne skrika. Så ikväll blev det ändå att amma tills hon skulle somna. Men efter två timmars snuttande gav jag upp! Pappan tog henne men hon ville INTE sova. Tog tillbaka henne och amma 2 minuter till så hon fick lugna ner sig och satte sedan ner henne i babyskyddet. Pang, så somnade hon. Ovaggad och utan ett pip. What? Kan någon förklara för mig? Har aldrig hänt förr. Och så mycket mat kan hon inte fått i sig på två minuter heller. 
Nåja, hon sover. Jag ska varken klaga eller fundera för mycket på det med andra ord.

Freja har börjat sitta i matsolen. Det är skitskoj tycker hon. Helst när man får en spegel framför sig. Då har hon högljudda samtal med bebisen mitt emot. Det är så kul både att se och höra på. Utöver sittandet är stå upp favorit sysselsättningen. Och hoppa i famnen. Jag säger det, lillans första ord kommer bli Sitta eller Stå. Haha. Säger det jämt när hon sitter i famnen.


Igår var vi hos Hanna och Elensia och hade bebis häng med Annica och lilla Felicia, och Elin och William. Så mysigt med alla bebisar! Och nu börjar tjejerna knappa in på William i storlek;) Snart är de ikapp och kommer vara jämngamla med varandra alla fyra! Jag lägger inte ut nån bild på dem idag då jag inte vet om Annica tycker det är OK ännu. 
Vi testade iaf Elensias gåstol igår, och det var en sån hit att vi var och köpte Freja en egen idag. Tjoho, armarna fria en stund här och där! Kanske man kan få lite mer gjort här hemma under veckorna! :)

Annat under veckan har vi mest hängt med Hanna och Elensia. Vi har lagat mat och sett film. Vi var väl kanske de sista att se Sex and the city 2. Bra var den iaf. Också passade jag på att fylla år i tisdags, så då hade jag besök av mamma & pappa och Eriks familj och mormor, och Hanna & Elensia. Så mysigt med alla här!

Nä, nu ska jag faktiskt sova. Man vet ju aldrig när lillan får för sig att vakna igen.

Kommentarer
Postat av: erica

Oj vad jobbigt. De tar oftast 2-3 nattningar innan dom somnar själv. Jag lägger bara ner honom och han somnar själv i sängen. Körde ju med vagnen några nätter kanske de skulle funka med att natta också. Lägga ner henne där och gunga henne långa kraftiga tag.:/ Hoppas de kan bli bättre.

2011-09-24 @ 06:21:26
URL: http://iricha.blogg.se/
Postat av: annika

2011-09-24 @ 07:55:00
Postat av: annika

Gör det som känns bäst. Det mesta brukar rätta till sig med tiden. Ni var inte sist för jag har inte sett den än ;)

2011-09-24 @ 07:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0