Ångest

Ännu en dag till ända...vi tog oss en tur till Luleå, både stan och Storheden. Jag hade tänkt köpa både det ena och det andra, hem kom jag med ett våffeljärn. Nåja, inte helt tokigt ändå eftersom jag tänkt köpa ett i alla år jag jobbat på Jula, med aldrig fått det att bli av. Då var det bara det att ingen av oss ides göra våfflor ikväll trots att vi var så sugna! Kanske imorgon...

Vi hann in på Elgiganten också, tyvärr. Jag såg min älskade dator igen, nedsatt i pris. Och min ångest över köpa/icket köpa satte in. Jag vill så ha den, men jag tycker priset - trots nedsänkningen- är lite väl saftigt. Och fast jag vet att tidpunkten för ett datorinköp inte kanske är riktigt optimal (men när fan är den det, egentligen?) så kan jag inte släppa det riktigt. Herregud, det var andra gången  på några månader jag nästan lipat över mitt beslut att inte köpa datorn. Och vem lipar över ett sånt beslut? Jag skyller på hormonerna i kroppen. Nu sitter jag iaf här och överväger att fara in och köpa den imorgon. Vi får se hur formen känns då. Kanske jag hunnit förtränga det:)

Nu ska jag lägga mig i soffan, fogarna är helt slut efter dagen. Nu håller jag tummarna för att vi bjuds på ett strålandes fint vårväder imorgon, utan stormvindar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0