Trädgården

Här är Eriks "lilla" projekt. Trädgården ska bli fin! Vi har ju haft väldigt ojämn gräsmatta, fullt med sten som stuckit upp här och där. Det har inte varit så lätt att klippa och vi har fått slå en hel del med trimmern. Men nu har Erik grävt upp det värsta partiet av gården och tagit bort stenarna som stack upp och börjat släta ut våran blivande gräsmatta. Av stenen han hittat har han gjort en stenmur, så gården kommer bli i etage. Jag som ifrågasatte om han verkligen trodde stenen skulle räcka. Tji fick jag! Det är sten till förbannelse! Överallt, i alla möjliga storlekar!
Men vad hade jag egentligen förväntat mig, vi bor ju på berget i princip.


Såhär såg det ut innan arbetet började.








Här har alla stora stenar hamnat. Det är meningen det ska bli kompost osv uppbyggt bakom dem.


Dags för bjöjbyte på lillan, sen ska vi iväg och handla!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0