Stormig dag

Hade räknat med regn idag, så jag blev alldeles pigg när jag vaknade och såg solen skina. Beslutade mig där och då för att fara på loppisen i Badhusparken. I Piteå stormade det på bra, men jag gjorde ändå min runda i parken. Klarade mig precis från ovädret som drog in!
Allt jag köpte i parken var en barnvagnsgardin och en mössa till Freja. Sen var jag en sväng till Barnenshus och Jysk. Köpte mig min efterlängtade rullgardin, men självklart var det fel bredd när jag kom hem. Måste med andra ord trots allt in imorgon igen.

Erik arbetar på med trädgården och nu börjar man se hur det ska bli! Ska ta nån bild och lägga upp, om det nu är något att se när allt bara är brunt än så länge!

Tänk att det är något speciellt med barnmusik (och Euskefeurat!) Freja blir genast lugnare när man spelar det för henne. Magiskt. 

"När lillan kom till jorden,
det var i maj, när göken gol,
sa mamma att det lyste
av vårgrönt och av sol.

Sjön glittrade som silver,
och körsbärsträdet stod i blom,
och svalan kvick och munter
just hit med våren kom.

Gullvivans plym sågs vaja,
bofinken slog så glada slag,
då blev jag döpt till Maja,
ty lillan, det var jag.

Och därför, säger mamma,
så är jag nästan alltid glad,
jag tycker hela livet
är som en solskensdag."

Mysig låt.





Älskade du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0