Pakko

Sen senast har vi varit iväg på en mini semester till Pakko och mått gott. Vi for torsdag till fredag för att hälsa på hos mamma och pappa i stugan, och för att få fiska lite så klart. Jag fick dock inte en enda fisk, hade några öringar som var efter draget några gånger, men det var allt. Erik passade däremot på att dra upp en harr på över kilot och leder därmed harrligan på Fiskegränd 1 och 2.
Väl i stugan fick vi besök både en och två gånger av ett gäng renar. Totalt orädda för människor, men Vilja blev alldeles galen när hon fick syn på dem genom fönstret, så nu vågar de nog aldrig mer dit.
Bilturen med Freja gick över förväntan både dit och hem. Bådar gott inför nästa resa. 



Lördagen var vi in till Pdol med Hanna, Christer och Elensia. Vi åt langos och lämnade sen karlarna i öltältet medans vi gick ner till badhusparken. På vägen dit råkades jag vinna 2 kg Toblerone. Happ, så klart när man för en gångs skull är utan vagn så får man extra och bära. Nåja, det gick bra med Freja i bärselet och Tobleronen under armen.
Kvällen fortsatte nere på Durkvägen och avslutades uppe på Norra med lite badtunna. Så skönt!



Idag har inte mycket blivit gjort. Jag har mest glatt mig åt Frejas framsteg! Hon vände sig från rygg till mage idag. Jag pumpade och vi testade ge henne nappflaska, och det gick bra. Och hon har somnat med nappen i mun två dagar i rad nu. Mammahjärtat spricker snart av stolthet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0