2 månader!

Freja har hunnit bli två månader! Galet, tiden bara flyger iväg! Vi har varit på två månaders besöket på Bvc idag, och lillan växer, det kan jag lova! Hon väger 5310g och mäter 58,5cm. Dryga decimetern längre sedan hon föddes och 2kg plus från hennes lägsta vikt. Helt galet. Ja ni ser ju här nedanför vad fort det går, hon är ju redan ute och springer i gräset!


Hon charmade båda läkarna som utförde kollen av henne med skratt och snack till tusen. Hon fick toppbetyg lillan, och ingen kan vara stoltare än mamma o pappa! Våran lilla älskling!


Annat vi pysslat med i veckan är utrensning av garaget där jag fick hjälp av Jakob, Carin och Staffan. Guld värt att fått det ur världen! Erik har jobbat på med trädgården och nu börjar det ta form. Man ser precis tanken med det hela nu, och det stämmer så bra överens med skissen han gjorde i våras. Han är så duktig!
Sen har jag äntligen kommit mig för att boka tid för service på bilen, känns som att det är bra om den är gjord innan vi drar på bilsemester. Och bokat klipptid till mig själv. Ska bli underbart skönt att få bort lite slitet hår.

Tisdagen sprang jag och Freja genom stan. Ja, det blev en ganska snabb tur då Freja inte alls ville samarbeta och ligga i sin vagn. Och självklart hade jag lämnat bärselet hemma, så det var bara snällt bära henne på ena armen och ratta vagnen med den andra. Nåja, det gick det också!



Kommentarer
Postat av: Hanna - mamma till Elensia

Stora fina tjejen! Hon har växt om Elle nu :)

2011-07-14 @ 15:25:11
URL: http://hannahaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0