Stockholmsweekend

Ja, som sagt. Jag är hemma från Stockholm igen. Vilken härlig helg det varit! Vi for ner i fredags, planet gick 1000 enligt tabell men var lite försenat. Det gjorde oss inte så mycket eftersom Erik skulle åka med ett annat plan som gick 30 minuter efter vårat. Så vi tänkte att vi kommer bara vara framme ungefär samtidigt:) Flygturen gick bra, trots att jag satt på helspänn nästan hela tiden. Det var väldigt skumpigt hela vägen ner, men tydligen så var ena air-conditionen trasig så de var tvugna flyga på 7000 meters höjd istället för normalhöjd. Inte så konstigt att det skumpar lite då.
Väl ner i huvudstaden så checkade vi in på hotellrummet på en gång. Vi bodde på Rica Kungsgatan och det var så fint! Ner och käka lite lunch och sen sprang vi runt på stan i nån timme.
Eriks storebrorsa dök sen upp på hotellet och guidade oss till en restaurang nära  där musikalen skulle gå. Tror stället hette Fridays. De hade grymt god mat iaf! Sen gick vi til China teatern där vi skulle se The Producers - Det våras för hitler.
Den var rätt så rolig, och jag har så länge velat få se en musikal så jag bara njöt!

Lördag sprang vi också mest på stan. På eftermiddagen hittade vi massor med små roliga inredningsbutiker som vi bara måste in i. (vi kvinnor så klart) Synd bara att det är så pass svårt att ta hem allt man vill. Jag hade kunnat köpa hur mycket som helst, för allt var så fint och så billigt!
När butikerna började slå igen gickvi upp till hotell lobbyn och drack lite cider och inväntade de andra. För 21 hade vi fått ett bord bokat på ett Stekhus på Söder. Åååh, helt underbar mat där! Kändes som att jag rullade där ifrån!
Väl tillbaka vid hotellet så inträffade en minst sagt oväntad grej. När vi skulle ta hissen upp till hotelllobbyn på våning 4, hoppade vi alla in glada i hågen, dörren öppnades och vi var preciiis påväg att att ta ett steg ut när vi inser att - det här är absolut inte hotellet! Dörren hade öppnats rätt in i en klädbutik. Inte ens in på ett lager, utan direkt in i butiken. Helt mörklags och stängd. Vi konstaterade snabbt att där skulle vi inte vara. Var nästan lite obehagligt. Nåja, vi sa till direkt i receptionen när vi väl hamnade på rätt våning.  Det skulle absolut inte gå att ta sig till butiken sa han där. Hmm, kanske vi förstörde för någon som planerat att handla billigt under natten? :)

Söndagen hann vi inte göra så mycket mer än äta frukost och ta en snabb runda på stan. Sen bar de av ut till Arlanda. Flygningen gick bra tills vi skulle landa i stormandes Luleå. Jag trodde allvarligt talat att sista stunden var kommen. Planet vickade och skakade så mycket just innan vi tog i backen så jag var övertygad om att det aldrig skulle gå att få ner planet rätt. Men, det gick! Och när vi väl kom ut så var jag inte förvånad över hur mycket planet ryckte, för det var verkligen stormigt!

Hur som helst har det varit helt underbart i helgen. Jag skulle lätt göra om det när som helst! Jag har fått skratta så mycket och bara njutit av sällskapet runt omkring mig. TACK alla för en underbart trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0