Uppdatering om trädgården

Trädgårdprojektet går frammåt. Ni kommer kanske ihåg förra gången jag visade bilder från det? HÄR kan ni kolla in det annars. Nu är gräset insått, trappen på sin plats och en liten stendamm är gjord. Det blir så fint!





Finare och grönare gräsmatta har vi aldrig haft! Och jämn, inga stenar som sticker upp. Blir lite lättare att klippa gräsmattan nu.
Senare ska vi göra resten av gräsmattan också, men det kändes onödigt i år eftersom vi så småningom ska göra en utbyggnad, och då kommer vi ändå få gräva bort stora delar. Och resten kommer bara bli sönderkört. Så det får vänta ett år eller två.
Nu saknar vi bara lite äppelträd och bärbuskar som ska stå ovanför muren. Där håller Erik på att bygga två stenbänkar som ska fyllas med bär av olika slag. Jordgubbar, smultron och åkerbär. Vi skulle behöva en fjärde sort också, men vad? Smulbär har vi pratat om, fast jag vet inte.

Kommentarer
Postat av: Hanna - mamma till Elensia

Superfint ju! Har ju inte inspekterat så noga när jag varit förbi, fy mig! Havtorn kanske? Dom är fina om inte annat ;] Kram!

2011-08-28 @ 21:28:14
URL: http://hannahaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0