Tisdag

Det snöar och snöar. Också snöar det ännu mer. Jag är så fruktansvärt less och kan inte se det roliga med den här vintern. Jag vill ha en normal vinter, så som det brukar vara med lite blida då och då, och inte så fruktat mycket snö. Nu har vi ju en riktig vinter, som jag inte alls är intresserad av att ha. Snöskottningen kommer bli dyr i år.
Sen ska det blåsa så gud förbannat så varje gång man ska ut får man sopa bron, skotta runt bron, skotta fram bilen, skotta fram postlådan och skotta fram dörrarna till vedbo och garage. Nä, jag är fan inte road längre.

Det är sportlov i veckan, inte för mig dock, jag är bara arbetslös. Har pratat med akassan tre gånger idag och två igår. Jag vet ändå inte om jag är så mycket klokare. Igårkväll var det kassamöte också. Hmm, vet inte vad mer jag skulle säga om det?

Jaja, hur som helst så spenderade jag dagen hos mor och far igår. Brorsan och barnen var nämligen där. Så himla mysigt att träffa dem, det blir ju lite längre mellan gångerna nu sedan de flyttade. Så passade jag på att leka lite med brorsans nya telefon. Kollade in lite grejor som jag ska ha till min. Dock är det ju över en månad tills jag kan köpa min.

Ikväll börjar väl Desperate Housewifes om, eller är jag på fel vecka?


Nu stirrar Vilja ut mig så det är väl dags att ge sig ut i snöovädret igen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0