Maj!

Som jag brukar säga, veckorna rinner iväg!
Vi har riktig sommarvärme för stunden, och tiden att sitta vid datorn finns inte riktigt. Det är så underbart ute och gräset har exploderat och blivit grönt, trädens blad har börjat spricka och alla perenner har börjat titta upp i blombänkarna! Jag passar på att njuta, för nu är det inte allt för länge tills jag börjar mitt sommarjobb!

Kristihimmelhelgen har spenderats mestadels ute i solen. Älsk har snickrat så fint vid altanen med en liten trappa och spång ut längst dammkanten! Nu funderar vi på räcke runt altanen också, får se vad vi hittar på, eller om vi lämnar det tills nästa år rent av. För nu drar ju renoveringen snart igång!

Köket är beställt från Ikea, tillsammans med alla vitvaror också, preliminär leverans i början av juni. Dock dröjer det innan vi får upp det i blivande köket också, men det är bara bra att ha tid på sig att skruva ihop alla skåpar!
Åååh vad jag längtar tills vi får börja! Ska starta med att riva upp golvet så nu ska vi försöka hitta oss nån rörmockare som kan komma och dra vatten och avlopp vidare från gammelkök till nykök:)

Under helgen hann jag och Nettan också med att ta första svängen ut till Pultviken. Underbar plats, det är så vackert! Hundarna lekta och badade för fullt. Vi var dock lite mer avvaktande och höll oss på stranden. Fötterna fick sig ett dopp i isvattnet dock då hundarna inte kunde hitta igen leksaken. Kallt kan jag lova!
Sen hann älsk och jag även förbi Malin, Tobbe och Lucas en sväng. Så härligt med lite bebismys!




Nu väntar sängen, är ruskigt trött då åskar fick för sig att dundra på ganska hårt i natt. Och som alla vet är vi inte riktigt bästa polare jag och åskar. Så sova var det inte tal om för min del!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0