Söndagkväll

Nu är det sista rycket för mig i veckan. Sen är det slut. Känns underligt, men ändå inte. Jag har ju vetat att den dagen skulle komma förr eller senare, så jag har ju haft tid att förlika mig med tanken. Men ändå, fem år har jag haft det som min arbetsplats. Så att det känns underligt är inte alls så konstigt.

I helgen har jag bara myst. Igår ville jag så mycket grilla, men vi har ju ingen riktig grillplats ute på gården ännu, så jag gjorde upp eld i kaminen, gjorde lite pinnbrödsdeg och skar upp lite korv och hade picnic i köket. Det funkade minst lika bra:) Plus för att jag slapp all jäkla snö!
Sen var vi på hockey och såg Luleå. Min första hockeymatch jag ser på riktigt. Var faktiskt mer intressant att se live än framför en teve. Jag hade lite lättare att hålla koll på var pucken tog vägen. Innan hockeyn stannade vi till hos Jakob för lite kaffe och playstationspelande. Jag är dock världens sämsta på att styra med PS handkontroller, så jag blri ganska fort less när det inte blir som jag tänkt:)

Idag tog jag mamma med mig för en runda på Storheden. Köpte mig en spegel, en klänning och en hel del tråkiga måste-saker. Sen gjorde vi palt, och jag tror inte någon kan gorma som mig när det är palt på g. Idag blev det dock extra gormit eftersom jag råkade göra smeten lite för lös. Jag måste skaffa mig en riktigt hushållsassistent så det blir några moment mindre att gorma runt med potatissaft.


Nu ska jag dra mig mot sängen. Jag har ju faktiskt haft en riktigt bra vecka med tidiga mornar och hyffsat tidiga kvällar. Så skönt, jag är så mycket piggare och tar tag i lite fler projekt. Så det hade jag tänkt fortsätta med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0